מגיע לכם קידום? כך תוכיחו שאתם ראויים להיות מנהלים
אל תהיו מעורבים בדרמות במשרד, הראו יכולת להאציל סמכויות ותמיד בצעו משימות ביעילות - להתנהלות שלכם ביום יום בעבודה יש השפעה קריטית על יכולתכם להתקדם
מאמינים שאתם ראויים להתקדם לניהול? ייתכן שראשית תרצו לבדוק טוב טוב את ההתנהלות שלכם במקום העבודה ולבחון מספר שאלות.
האם קל לעבוד אתכם או שהקולגות שלכם נמנעים בכל דרך אפשרית מלעשות כן? האם אתם יוצרים אווירה טובה או שמא אתם נוהגים לארוב לכל פיסת רכילות עסיסית? האם אתם מקפידים לעשות עבודה טובה ביעילות או שאתם מבזבזים זמן על קיטורים על המשימה שלפניכם?
- מסתבר שיש דבר כזה מנהלים חכמים מדי
- "יכול לסדר לי עבודה?": מה לא להגיד כשעושים נטוורקינג
- צריכים להעביר שיחות משוב לעובדים? כך תעשו את זה נכון
איך שלא תענו על שאלות אלו, אין ספק שיש לכם מקום לשיפור. להלן מספר עצות שיסייעו לכם להוכיח כי אתם מתאימים לתפקיד ניהולי:
היו האדם שהקולגות שלכם אוהבים לשוחח עמו, משום שאתם יודעים להאזין
עד כמה אתם מטים אוזן קשבת לאחרים. הקפידו להקשיב באופן אקטיבי, קרי להשתתף בשיחה תוך הקשבה מלאה למה שהאחר אומר בטרם תציגו תשובה ובה חזרה בדרך אחרת על מה שזה עתה נאמר. הימנעו מלבדוק הודעות בטלפון שלכם ואל תתפתו להסחת דעת.
אל תתמקדו רק בעצמכם
העבודה במשרד היא מורכבת הרבה יותר מהמשימות שלכם גרידא. למעשה זה כמו פאזל מורכב.
אריקה אנדרסון, שותפה-מייסדת בחברת "פרוטאוס" (Proteus) ומחברת הספר Growing Great Employees, Being Strategic, Leading So People Will Follow וכן כותבת במגזין "פורבס" אומרת כי לא מעט מעובדים בעמדות מנהיגות "מתמקדים באופן צר מידי בצרכים ובמגבלות שלהם עצמם".
אנדרסון ממליצה לקחת בחשבון את התמונה הכללית."אם אתם מבקשים להיתפס כדמויות מנהיגות, ודאו כי אתם מבינים את המערכת הארגונית בכללותה – כיצד העסק פועל? מהם הגורמים הארגוניים המביאים לצמיחה ומה המכשולים לצמיחה? עם אילו פונקציות אחרות בחברה התחום שלכם מנהל אינטראקציה וכיצד אתם תומכים זה בזה? קחו צעד אחורה מההיבטים הפרקטיים של העבודה שלכם ובחנו כיצד הכל משתלב לתמונה הגדולה".
הימנעו ממעורבות בדרמות במשרד
יש הבדל גדול בין להרגיש תחושת אי שייכות לבין להיות איש הסוד של כל העובדים במשרד. רצוי להיות במקום טוב באמצע: בנו את המוניטין שלכם כעובדים נאמנים שבאופן כללי שומרים אצבע על הדופק לגבי המתרחש בצוותים האחרים, והמבינים כיצד המחלקה שלכם משתלבת בתמונה הכללית יותר.
ראו כיצד תוכלו להאציל משימות באופן אפקטיבי
נניח שאתם עומדים בראש פרויקט צוות גדול – זוהי ההזדמנות שלכם להוכיח את יכולותיכם הניהוליות ולהראות כי אתם מסוגלים לפרוט את המשימה לתתי משימות באופן נכון ויעיל כך שהעבודה תתבצע היטב ובזמן.
ג'ס סוסטרין, דוקטור, סופר ומנהל במרכז הקאוצ'ינג למצוינות PwC מסביר מדוע חשוב לשמור על "מעורבות ברמה הנכונה", בכתבה שפרסם ב"הרווארד ביזנס ריוויו":
"חשוב לשמור על מעורבות אולם חשוב גם להקפיד על מידת המעורבות. הקפידו להיות מעורבים במידה שתאפשר לכם לספק תמהיל מוסכם מראש של תמיכה ושל נטילת אחריות. אולם ישנם כמה סיכונים כאשר התמהיל אינו נכון: אם אתם מעורבים מידי אתם עלולים ליפול למיקרו-ניהול של חברי הצוות. לעומת זאת, כאשר אינכם מעורבים מספיק, אתם עלולים להחמיץ את הרגעים הקריטיים שבהם נדרשת תמיכה חשובה או ייעוץ מקצועי. פשוט שאלו את אנשי הצוות שלכם מה הם צריכים כדי לקבל די תמיכה מועילה ובה בעת לשמור על אוטונומיה בביצוע משימות".
שמרו על עין לפרטים הקטנים אולם הימנעו מלהתנהג כאילו אתם יודעים הכל – כך לא תגרמו לאנשי הצוות לחוש חנוקים. בהחלט הימנעו מהתנהלות שיוצרת לכם תמידית של שתלטנים.
פתחו חוש לביצוע יעיל של משימות
ודאו שהבוס שלכם יודע שהוא יכול לסמוך עליכם בכל משימה. עובד אמין אינו רק אחד המגיע לעבודה בזמן לא גורם לבעיות אלא גם מישהו שמציג ביצועים טובים והחושב תמיד על דרכים לשפר את העבודה.
אפילו אם אתם "אנשים של בני אדם" ובעלי כישורים חברתיים מצוינים, הקפידו שעבודתכם 'תדבר בעד עצמה'.
על אף שלא מובטח שהמלצות אלו יביאו אתכם לעמדת הניהול שאליה אתם נכספים בחברה שלכם, הרי שבאימוץ שיטתי שלהם, מובטח כי תמשכו את תשומת לב הקולגות והבוסים שלכם, מכל הסיבות הנכונות.