הרכבת הקלה בירושלים מתרחבת: האוצר פירסם את המכרז להקמת הקו הירוק
הקו החדש יחבר בין הר הצופים לשכונות גילה ומלחה ויכלול 33 תחנות שיתפרשו על פני 18 ק"מ. תקופת התפעול תעמוד על 15 עד 20 שנים ובסיום תקופה זו יחזור הפרויקט לידי המדינה
משרד האוצר פירסם הבוקר (א') את תנאי המכרז המקדים (PQ) להשתתפות בהקמת קו רכבת חדש בירושלים. מדובר בקו הירוק שיחבר בין הר הצופים לשכונות גילה ומלחה. הקו החדש יכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ואחזקה של קווי רכבת קלה בירושלים. הקו הירוק של הרכבת בבירה מתוכנן להתפרש על פני כ-18 ק"מ ו-33 תחנות, מהר הצופים לשכונת גילה, עם שלוחות למלחה ולגבעת שאול. הפרויקט יכלול הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) במתחם קריית הממשלה בעיר בהיקף של כ-50 רכבות. תקופת התפעול של המיזם צפויה לעמוד על כ-15-20 שנים מתום הקמת הקו הירוק כאשר בסיום התקופה, יועבר הפרויקט לידי המדינה. במסגרת פרויקט זה ובשונה מהקו הקיים, תתאפשר הפעלת אוטובוסים במקביל לקווי הרכבת הקלה.
כפי שנחשף ב"כלכליסט"
משרד האוצר שוקל לקנות בחזרה (BUYBACK) גם את הקו הקיים (הקו האדום) שמופעל על ידי סיטיפס כדי להעניק את זכות ההפעלה לשני הקווים יחד לגוף חדש, ולכן במסגרת המכרז שיצא עכשיו מצויינת אפשרות לעסקה בה מי שיזכה בו יהיה אחראי בעתיד על הפעלת שני הקווים יחד. לטענת האוצר שני הקווים יחדיו, יחד עם הקו הכחול,
ישרתו בעתיד כ-350 אלף נוסעים ביום.
קראו עוד בכלכליסט:
- הושגה הסכמה בין האוצר לסיטיפס על הארכת קו הרכבת הקלה בירושלים
- האוצר הפריז ב־300 מיליון שקל לטובת סיטיפס בירושלים
- סיטיפס דרשה מהאוצר עוד כסף, והארכת הרכבת בירושלים נתקעה
פרויקט הרכבת הקלה מקודם ע"י משרדי התחבורה באמצעות ועדת מכרזים בין-משרדית, המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ולעיריית ירושלים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, רו"ח יריב נחמה.
הרכבת הקלה בירושלים צילום: חיים צח