הושגה הסכמה בין האוצר לסיטיפס על הארכת קו הרכבת הקלה בירושלים
הארכת הקו כוללת שלוחות באורך של 7.7 ק"מ עם חיבור לנווה יעקב ולביה"ח הדסה כמו גם לקמפוס גבעת רם. בעתיד מתוכננת שלוחה נוספת של הקו לקמפוס הר-הצופים
- האוצר הפריז ב־300 מיליון שקל לטובת סיטיפס בירושלים
- אלסטום וסיטיפס יאריכו את קו הרכבת הקלה בירושלים
- סיטיפס דרשה מהאוצר עוד כסף, והארכת הרכבת בירושלים נתקעה
אורך הקו הנוכחי (הקו האדום) הוא כ-13.8 ק"מ והוא מחבר בין פסגת זאב להר הרצל. עלות ההקמה המקורית היתה 4.3 מיליארד שקל כאשר נכון להיום הקו משרת כ-140 אלף נוסעים ביום. הארכת הקו כוללת שלוחות באורך של 7.7 ק"מ עם חיבור לנווה יעקב ולביה"ח הדסה כמו גם לקמפוס גבעת רם. בעתיד מתוכננת שלוחה נוספת של הקו לקמפוס הר-הצופים.
במקביל, ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ולעיריית ירושלים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, רו"ח יריב נחמה, תפרסם בימים הקרובים את מסמכי המיון המוקדם למכרז הכולל את הקמת הקו הירוק והפעלת רשת הקווים העתידית בעיר. הארכות ושלוחות הקו צפויות להיכלל כאופציה במסגרת המיון המוקדם, אשר תמומש בכפוף להגעה להסכם בין המדינה לסיטיפס.
את המשא ומתן מטעם המדינה ניהלו החשב הכללי רוני חזקיהו וראש אגף התקציבים, אמיר לוי בשיתוף ראש אגף רכבות במשרד התחבורה, משה אמסלם.
משרד האוצר הודיע הערב על חתימת הסכם חדש מול החברות אלסטום הצרפתית וסיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, לפיה הן יבצעו את פרויקט הארכת הקו. באוצר אומרים כי היקף החוזה בין הצדדים, שסוכם עקרונית אבל לא נחתם, יעמוד על כ-1.5 מיליארד שקל.
סיטיפס היא הזכיינית המקורית והיא מפעילה את הקו הנוכחי מאז אוגוסט 2011. בהסכם הזיכיון ניתנה לחברה, כמו גם לספקית הקרונות אלסטום, אופציה להאריך את הקו. לאחר מו"מ ארוך בין הצדדים, שכלל איום ביציאה למכרז חדש, הושגו הסכמות.