$
פרסום ושיווק

מחאה נגד העמלות של שירות המשלוחים Wolt: "המסעדות מפסידות"

ברשתות החברתיות נפתח קמפיין להפחתת העמלה שעומדת על 27%. וולט: "הקטנת העמלה תפגע בהכנסות השליחים, מנסים למצוא פתרון יחד עם המסעדנים"

אורנה יפת 12:2530.03.20

מחאה ציבורית נגד גובה העמלות ששירות המשלוחים Wolt גובה מהמסעדות. הפרסומאי יוסי לובטון העלה קמפיין באינסטגרם שבו הוא קורה לוולט להוריד את העמלה שהיא גובה מהמסעדות מ-25% ל-15%. "בימים בהם המסעדנים נאבקים על חייהם אנו קוראים ל-Wolt להוריד את העמלה מ-25% ל-15%. בלי מסעדות גם Wolt לא תשרוד", כתב.

 

 

 

לובטון הוא מנכ"ל פובליסיס ישראל, אך את המחאה החל באופן אישי ולא באמצעות משרד הפרסום בראשו הוא עומד. הסיבה, לדבריו, היא היכרות שלו עם הרבה מסעדנים שסיפרו לו על הנטל שעמלת Wolt מוסיפה להם בימים אלה שהם מתקשים לשרוד.

  

אמרי גלאי, מנכ"ל Wolt אמרי גלאי, מנכ"ל Wolt צילומים: עמית שעל ,wolt

 

"יש לי הרבה חברים מסעדנים", אמר לובטון בשיחה ל"כלכליסט". "חלקם הגדול מספרים שהדרך היחידה שלהם להתגלגל היא לעשות משלוחים. אין להם דרך כרגע להקים מערך משלוחים עצמאי אז הם עובדים דרך וולט. מדובר במסעדות יוקרה שלא עובדות על משלוחים בשוטף ועכשיו משלמות לוולט עמלות של 25-27% ומפסידות כסף".

 

לדבריו, "בימים כאלה לוולט יש גידול אדיר והם חיים מהתעשיה של המסעדנים, שכיום היא גוססת. נראה לי נכון שוולט יגידו, במצב הקשה הזה, שהם הולכים לקראת המסעדנים ומורידים להם עמלה. כשהמסעדה סגורה והביזנס היחיד שלה זה משלוחים, אז בעמלה של 25-27% היא מפסידה".

 

לובטון העלה אתמול בערב את הפוסט באינסטגרם והפיץ אותו לחבריו המסעדנים ולגורמים בענף הקולינריה. "אני מקווה שזה יפול על אוזן קשובה. יש רגעים שבהם צריך לגלות הקשבה לתעשיה שאתה מתבסס עליה", אמר.

 

בעמותת "מסעדנים חזקים ביחד" עובדים עם וולט אבל מנהלים עם החברה כל העת מו"מ להורדת העמלות הגבוהות. "העמלה שהם גובים היום זה 27% פלוס מע"מ. העמלה גבוהה וצריכה לרדת, אבל זה לא קמפיין שאנחנו התחלנו אותו. אנחנו אומרים למסעדן שלא טוב לו עם וולט שלא יעבוד איתם. מי שבוחר לעבוד איתם יודע מה העלויות".

 

 

מחברת וולט נמסר בתגובה: "לצערנו, היות שוולט איננה חברה רווחית אין ביכולתנו להוריד את עמלות המשלוחים מבלי לפגוע בהכנסות השליחים ובהפעלת השירות. העמלה זהה לעמלה של כל המתחרים שלנו בשוק. לצד זאת, המסעדנים הם השותפים שלנו ולכן נפגשנו עם עמותת 'מסעדנים חזקים ביחד' במטרה להבין כיצד נוכל לעזור בתקופה קשה זו. מאז פרוץ משבר הקורונה, נקטנו במספר צעדים לטובת המסעדנים, ביניהם העברת התשלום למסעדות פעמיים בשבוע, ביטול עמלות להזמנות באיסוף עצמי וקידום עסקים מקומיים באפליקציה ובסושיאל. אנחנו מחזקים את המסעדנים ומקווים לחזור לשגרה כמה שיותר מהר".

x