שר האוצר כץ מבקש למנות מנכ"ל חדש לתחום התשתיות בפטור ממכרז
אחד המועמדיםהוא המשנה למנכ"ל משרד התחבורה הנוכחי קובי בילטשטיין. אחד הפרויקטים העיקריים שאותו ינהל הנבחר לתפקיד הוא ניהול הוא פרויקט המטרו במרכז ובשרון
מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הפיץ אמש (ב') הצעת החלטה ששר האוצר ישראל כץ מבקש להביא לאישור חברי הממשלה, לפיה ראש מטה התשתיות החדש במשרדו ימונה בהליך של פטור ממכרז. ראש מטה התשתיות יזכה לתנאים של מנכ"ל משרד ממשלתי.
- השקעות זרות בתשתיות לאומיות עלולות לכבול את המדינה באינטרסים זרים
- הקבלנים דורשים לפסול מכרז תשתית: "הסינים שוב זוכים"
- עם הפנים לעשור הבא: מינהל התכנון יציג מחר חלק מקווי המטרו העתידי
הקמת מטה התשתיות, שנחשפה לפני כשלושה חודשים בכלכליסט , צפויה לרכז סמכויות שם לצורך התמודדות עם האתגרים הכרוכים בקידום וביצוע פרויקטי תשתית לאומיים בלוחות הזמנים הנדרשים, לרבות הסרת חסמים המאפיינים פרויקט תשתית בעל אופי והיקף לאומי. אחד המועמדים ששמם הוזכר כמתאימים לתפקיד הוא המשנה למנכ"ל משרד התחבורה הנוכחי קובי בילטשטיין.
ראש מטה התשתיות יזכה כאמור לתנאים של מנכ"ל משרד ממשלתי, כאשר הכפיפות שלו תהיה ישירות לשר האוצר כץ.
אחד הפרויקטים העיקריים שאותו הוא ינהל הוא פרויקט המטרו, מיזם התחבורה הגדול בתולדות המדינה שיכלול רשת תת קרקעית של רכבות ולאורך 140 ק"מ ומעבר ביותר מ-20 רשויות מקומיות במרכז ובשרון. עלות המיזם היא כ-150 מיליארד שקל וקידומו ייעשה באמצעות חוק ייעודי ששובץ בטיוטת חוק ההסדרים.