בלעדי לכלכליסט
רוכבי הקורקינטים החשמליים של Lime יבוטחו על ידי שומרה ואליאנס
במסגרת ההסכם, הרכיבה על קורקינטים של ליים תכוסה ללא עלות נוספת, יכוסו תאונות אישיות וכן תאונות צד ג'. לפי נתוני הלמ"ס, בשנת 2019 נפגעו כמעט 600 רוכבי קורקינטים בתאונות דרכים, עלייה של 152% לעומת 2018
האם נפתרה הבעיה הביטוחית של רוכבי הקורקינט החשמלי? החל מיום חמישי תספק חברת שומרה שירות ביטוח לרוכבי הקורקינטים המושכרים של ליים (Lime) בתל אביב, וזאת במשותף עם חברת הביטוח העולמית אליאנס פרטנרס.
לפי ההודעה של ליים, הפועלת בת"א, רמת-גן, גבעתיים, פתח תקווה וחולון, מתחרותיה אינן מפעילות ביטוח לרוכבים. מודל התשלום של החברות הוא תשלום סמלי עבור השימוש, בנוסף לתשלום לפי דקת נסיעה. נכון להיום, החברה אינה מתכוונת להעלות את מחיר הנסיעה ו"תספוג" את תוספת הביטוח.
על פי החברה, המודל הביטוחי אותו היא בחרה לאמץ פועל היום בערים בהם אומצו אמצעי נסיעה ציבורית זעירים כמו אופניים חשמליים וקורקינטים, דוגמת לונדון, פריז, רומא וברלין.
- סוף לשריפות הקורקינטים החשמליים? תקנות יבוא חדשות יחייבו התייחסות למערכת הטעינה
- הסוף לקורקינטים הזרוקים ברחובות ת"א? ליים, ווינד ובירד מקימות סיירת לשמירת הסדר
- משרד התחבורה רוצה לאחד את אפליקציות הרכב השיתופי
ריבוי הנפגעים מתאונות רכיבה דורש פיתרון ביטוחי להגנה על הרוכבים. השאלה הביטוחית נחלקת לשניים - הנזק שנגרם לרוכבים, והנזק שנגרם לצד ג'. משרד התחבורה לא כפה עד כה על רוכבי האופניים החשמליים לימודי נהיגה וקבלת רישיון. בנוסף, פסיקת בית המשפט העליון מאוקטובר 2020 קבעה כי המדינה לא חויבה להשוות את האופניים החשמליים למכוניות ואופנועים בכל הנוגע בצורך לביטוח. במסגרת ההסכם, הרכיבה על קורקינטים של ליים תכוסה ללא עלות נוספת, יכוסו תאונות אישיות וכן תאונות צד ג'.
בכל הקשור לצד ג', רוכבי האופניים או הקורקינטים נטולי המנוע הוגדרו בעבר מבחינה משפטית כהולכי רגל שנדרסו על ידי רכב מנועי. זכאותם לפיצויים של הולכי רגל, לפי החוק, היא מוחלטת לפיצוי ללא הוכחת אשם. הפיכתם האופניים והקורקינט לכלים ממונעים לא שינתה עדיין את מעמדם, למרות שהמהירות בה כלים אלו נוסעים עלולה לגרום לנזקים להולכי רגל ומכוניות. בעקבות העלייה בכמות התאונות והנפגעים בשנים האחרונות, חלק מחברות הביטוח השיקו פוליסות ביטוח נפרדות.
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2019 נפגעו כמעט 600 רוכבי קורקינטים בתאונות דרכים, עלייה של 152% לעומת 2018. נתונים אלו כוללים את התאונות שדווחו למשטרה בלבד, ואליהן צריך להוסיף כ-200 תאונות נוספות שלא דווחו. במאי הקרוב יפורסמו נתוני הלמ"ס לגבי כמות הנפגעים ב-2020, והמספרים צפויים להיות אף גבוהים יותר.