סוף לשריפות הקורקינטים החשמליים? תקנות יבוא חדשות יחייבו התייחסות למערכת הטעינה
משרד התחבורה מרחיב את התקנות כך שתהיה גם התייחסות למערכת הטעינה. לפי התקנות החדשות מטען הקורקינט חייב לעמוד בדרישות מכון התקנים – תקן ישראלי ת"י 900 – התקן לבטיחות מכשירי חשמל ביתיים
תקנות יבוא חדשות של משרד הכלכלה אמורות לצמצם את התופעה של שריפות קורקינטים חשמליים, שהתרחשה מדי פעם.
במהלך השנים האחרונות, עקב טעינה לא מבוקרת של קורקינטים חשמליים אירעו לא מעט שריפות בבתי מגורים ובחדרי מדרגות ובחלק מן המקרים נרשמו נזקים כבדים לרכוש. בעקבות זאת הורה משרד התחבורה על חידוד של הנהלים באופן שיכלול בתקנות היבוא של הקורקינטים גם את נושא הטעינה.
בשל כך, תקנות היבוא לקורינט חשמלי יורחבו ויכללו בנוסף גם התייחסות ספציפית למערכת הטעינה. לפי התקנות החדשות מטען הקורקינט חייב לעמוד בדרישות מכון התקנים – תקן ישראלי ת"י 900 – התקן לבטיחות מכשירי חשמל ביתיים. לצד תקן זה ממשיכות להתקיים יתר הדרישות המוכרות ליבוא קורקינט, קרי הגבלה ל- 12 קמ"ש והספק מנוע שאינו עולה על 100 וואט.
בחודשים האחרונים, כך מדווחים משווקי אמצעי תחבורה שיתופית זעירים, חל זינוק בדרישה לקורקינטים חשמליים, בעיקר עקב היעדר חלופה ראויה בתחבורה הציבורית. השימוש במטען ספציפי אשר עונה על דרישות מכון התקנים והצורך בהגשת המטען לתקינה הישראלית עשוי לייקר את הקורקינטים לצרכן הישראלי, אך ככל הנראה בשיעור זניח.