פרסום ראשון
משרד התחבורה רוצה לאחד את אפליקציות הרכב השיתופי
על פי קול קורא שהוציא משרד התחבורה למפעילי התחבורה השיתופית יש כוונה לפתח אפליקציה שתאגד בתוכה את כל מפעילי פתרונות שיתוף הרכב והתחבורה - כולל קורקינט, מכוניות ואפילו אופניים. בנוסף תכלול האפליקציה גם מידע על מקומות חניה
מה יקרה ביום בו מדינת ישראל תאגד את כל אפליקציות הרכב השיתופי, הקורקינט השיתופי ואפילו האופניים? תרחיש זה אינו דימיוני: משרד התחבורה הפיץ בימים האחרונים "קול קורא" בין מפעילי תחבורה שיתופית, כולל מכוניות, קורקינט ואפילו אופניים, וגם בקרב מפתחי אפליקציות סלולאריות תחת הכותרת "התממשקות לפלטפורמה אפקטיבית".
במסגרת הקול הקורא, משרד התחבורה מעוניין להקים אפליקציה אשר תפותח באמצעות נתיבי איילון ותאגד בתוכה את כל מפעילי פתרונות שיתוף הרכב והתחבורה, כלומר CAR SHARE, קורקינט, אופניים ועוד. בנוסף תכלול האפליקציה גם מידע על מקומות חניה. האפליקציה תהיה זמינה למשתמשי אנדרואיד. כיום מגוון שירותי שיתופי הרכב שמוצעים, החל בשיתופי קורקינט וכלה בהפעלת מערכי אופניים שיתופיים מבוצעים באופן פרטני, כלומר כל מפעיל של אמצעי תחבורה שיתופית זעירה מפעיל אפליקציה משלו. האפליקציה החדשה מיועדת לאחד את כל פעילות שיתוף הקורקינט, האופניים והרכב בישראל.
כיום פועלים בישראל מספר מפעילי אמצעי תחבורה זעירה שיתופית: החל בשלוש מפעילות גדולות של קורינט שיתופי - בירד, ליים ו-WIND וכלה במפעילי שירותי שיתוף רכב, מ-CAR2GO ועד קבוצת שלמה, כאשר CAR2GO פעילה בעיקר בערים הגדולות ואילו קבוצת שלמה פעילה בדרך כלל בישובי הפריפריה. לעת עתה לא ברור כמה ממפעילי הרכב השיתופי והקורקינט ימהרו לשתף פעולה אם אפליקציה של מדינת ישראל אשר בעצם תייצר חשיפה של המידע של כל המפעילים.