מנכ"ל בואינג סירב לומר אם יתפטר מתפקידו בעקבות התרסקויות ה-737 מקס
דניס מילנברג אמר לכתבים לפני עדותו בסנאט כי הוא ממוקד בבטיחות מטוסי החברה: "שתי התאונות אירעו במשמרת שלי, עלי האחריות לוודא שנעבור את המשבר"
מנכ"ל בואינג דניס מילנברג סירב לומר אם יתפטר מתפקידו בעקבות שתי ההתרסקויות הקטלניות של המטוס הנמכר ביותר של החברה – ה-737 מקס. "שתי התאונות האלה אירעו במשמרת שלי", אמר מילנברג לכתבים לפני עדותו מול הסנאט האמריקאי. "עליי האחריות לוודא שנעבור את המשבר".
- מנכ"ל בואינג יצהיר: "אנחנו יודעים שעשינו טעויות"
- הכנסות בואינג ירדו ב-21%, אך מעל לצפי; הרווחים לא עמדו בתחזיות
- שוב סערה בבואינג: "ייתכן כי הטעתה רגולטורים שלא במכוון"
לדברי מילנברג, הדבר היחיד שהוא ממוקד בו הוא בטיחות מטוסי החברה. הוא מסר גם תנחומים לבני המשפחה של 346 הנוסעים ואנשי הצוות שאיבדו את חייהם בהתרסקויות. "אני ממוקד בעבודה שיש לבצע," אמר. כשנשאל אם היו דיונים בדירקטוריון החברה לגבי האפשרות שיפוטר מתפקידו, מילנברג ענה: "אלו אינם דיונים שאני מעורב או עוסק בהם".
דירקטוריון בואינג השיל מעל מילנברג את תואר יושב ראש החברה ב-11 באוקטובר. במקביל ראש יחידת מטוסי הנוסעים של החברה, שמייצרת את מטוסי ה-737 מקס, פוטר בשבוע שעבר.
השימוע בפני ועדת המסחר של הסנאט, שאמור להתחיל מחר ב-10:00 (השעון המזרחי בארה"ב) מתקיים ביום השנה להתרסקות הראשונה של טיסה 610 של ליון אייר, שהתרסקה בים ג'אווה זמן קצר לאחר ההמראה מג'קרטה, אינדונזיה, ובה נהרגו כל 189 האנשים שהיו על המטוס.
פחות מחמישה חודשים אחר כך התרסק מטוס 737 מקס נוסף של חברת אתיופיאן איירליינז, לאחר שהמריא מאדיס אבבה, אתיופיה. בהתרסקות הזאת נהרגו 157 בני אדם שהיו על המטוס. השימוע מחר הוא עדותו הציבורית הראשונה של מילנברג בגבעת הקפיטול מאז ההתרסקויות.
שתי ההתרסקויות הביאו לקרקוע כל המטוסים מהדגם הרלוונטי ולמספר חקירות באשר לסיבה להתרסקויות, כולל חקירה פלילית של משרד המשפטים האמריקני. החוקרים בודקים כיצד תכננה בואינג את המטוס והאם הרגולטורים שגו כשאישרו את דגם המטוס כבטוח לטיסה ב-2017.