היוקרתית הראשונה שמתנקה: פורשה תייצר דגם חשמלי
יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית תציג את דגם הספורט Misson E ב־2019. ב.מ.וו תתרחב לכלי רכב חשמליים שיתופיים בסין אחרי פיילוט בבייג'ינג
פורשה תציג משפחה של דגמי מכוניות חשמליים שיהיו אחראיים למחצית מהיקף המכירות שלה ב־2025 - כך על פי מיכאל שטיינר, ראש מחלקת המחקר והפיתוח של פורשה, שאמר את הדברים בסוף השבוע.
- היצרניות הגרמניות הולכות ומסתבכות
- פורשה: "נשקיע שמונה ספרות בחברות סטארט-אפ בישראל"
- פורשה מחשמלות: החל שיווק פאנאמרה וקאיין בגרסאות פלאג-אין הייבריד בישראל
דבריו נשמעו על רקע תוכניות האיחוד האירופי לכפות מגבלות לפליטת מזהמים ממוצעת על יצרניות כלי הרכב. במסגרת מגבלות אלה צפוי האיחוד לדרוש הפחתה של 30% מפליטת המזהמים שתיכנס לתוקפה בשנת 2021. "מבחינה טכנית, אנחנו לא סבורים שנצטרך להיאבק כדי להשיג מטרה זו", אמר שטיינר.
בשונה מיצרנים אחרים, עבור פורשה ייצור מכוניות חשמליות הנו תהליך מורכב. מחד גיסא, לקוחות פורשה הם טהרנים הדורשים ממכוניותיהם ביצועים ורמת גימור אגדיים. מאידך גיסא, כדי להשיג את אותם ביצועים אגדיים מצוידות מכוניות פורשה במנועים מזהמים במיוחד.
הפתרון, על פי שטיינר, הוא ייצור דגמים נחשקים. "הלקוחות יבחרו מהיצע אטרקטיבי של דגמים חשמליים נחשקים, שיבטיחו שמכוניותינו יהיו פופולריות גם בדגמים הנקיים", ציין שטיינר. פורשה תציג את הדגם החשמלי הראשון, Mission E, בשנת 2019. מדובר במכונית ספורט בעלת ארבע דלתות שמנועיה יפיקו 600 כוחות סוס. לדברי לוץ משקה, סמנכ"ל כספים בפורשה שצוטט לאחרונה בתקשורת האמריקאית, למטרת החישמול תשקיע פורשה 3 מיליארד יורו עד שנת 2025.
במקביל הודיעה ב.מ.וו על מהלך רב משמעות הנוגע לרכב חשמלי שיתופי. לפי היצרנית, שירות הרכב השיתופי שלה, Reachnow, יורחב בשנה הבאה לסין. במסגרת התוכנית תחל ב.מ.וו לפעול בצ'נדאו, זאת לאחר פיילוט שבוצע בבייג'ינג. "צמיחה עתידית לא תנבע מהרכבה וממכירה של מכוניות, אלא דווקא משירותים אחרים שביכולתנו להעניק", כך על פי טימו שאלק, מנכ"ל מרכז המוביליות העירונית של ב.מ.וו בברלין. בשלב הראשון יוצבו בצ'נדאו 100 מכוניות ב.מ.וו I3 חשמליות.