המכירות של ביונד מיט זינקו ב-287% ברבעון השני
החברה לתחליפי בשר דיווחה היום כי הביקוש הגבוה למוצריה הכפיל פי 4 את המכירות שלה ברבעון השני של 2019 -שהסתיים ביוני - והיא גרפה הכנסות של 67.3 מיליון דולר
חברת תחליפי הבשר ביונד מיט דיווחה היום (ג') כי הביקוש הגבוה למוצריה הובילו לכך שהמכירות שלה הוכפלו כמעט פי 4 ברבעון השני, בשלושת החודשים שהסתיימו ב-20 ביוני, והכנסותיה טיפסו ב-287% ל-67.3 מיליון דולר. בעקבות זאת העלתה החברה מקליפורניה את התחזית לשנה כולה ומעריכה כי תגיע לרווחיות. "אנחנו מאמינים כי המומנטום שאנחנו חווים מבטא את התאבון הגובר של הצרכנים במיינסטרים לבשר מהצומח שלנו", מסר אית'ן בראון, מנכ"ל ומייסד החברה, בעת פרסום התוצאות.
- ביונד מיט מרחיבה את הנתח שלה בישראל
- טבעוני על האש: ביונד מיט פרסמה דו"חות וזינקה ב-39%
- ההמבורגר הטבעוני שקיבל הכשר של 4 מיליארד דולר
ההכנסות זינקו על רקע התרחבות החברה לרשתות סופרמרקטים בקנדה ובאירופה, והשקת תחליף לבשר בקר טחון. לפי סמנכ"ל הכספים של החברה מארק נלסון, עונת הקיץ שבה לרוב נרשמת עלייה במכירות של מוצרי בשר למיניהם, היטיבה גם עם מכירות תחליפי הבשר.
ההמבורגרים מהצומח שמייצרת החברה אמורים להיות קרובים בטעם ובמרקם לבשר אמיתי, ונמכרים במסעדות ובחנויות. לפי הודעת החברה, מוצר הדגל שלה – ביונד בורגר – ומוצרים אחרים נמכרים ב-53 אלף מסעדות, סניפי מזון מהיר וחנויות מכולת, ביניהם רשתות דנקן ברנדס ודל טאקו. עם זאת, בראון הוסיף כי הם מעוניינים להגיע גם למסעדות גדולות יותר כמו מקדונלד'ס, אך הודה כי זו תהיה משימה מאתגרת עבור החברה.
עד כה פעלה החברה בהפסדים, שנבעו ממאמציה ללטש את הטכנולוגיה, להרחיב את הייצור ולשווק את המוצרים ללקוחות. ברבעון הראשון של השנה היא דיווחה על הפסד של 9.4 מיליון דולר. אולם, לאחר ההצלחה ברבעון השני, החברה העלתה את תחזית המכירות לשנה כולה ב-30 מיליון דולר והיא עומדת כעת על 240 מיליון דולר, סכום גבוה כמעט פי 3 מההכנסות של השנה שעברה.
ההצלחה של החברה ושל יריבתה הגדולה אימפוסיבל פודס, מגבירה את התחרות בענף. כך למשל, החברה הבריטית מיטלס פארם חתמה לאחרונה על חוזה הפצה עם רשת הסופרמרקטים הול פודס, שבבעלות אמזון, לקראת השקה מתוכננת בארה"ב באוגוסט.
במקביל, חברת המזון טייסון פודס משיקה מוצר מתחרה משל עצמה, ואפילו ענקיות מוצרי הצריכה נסטלה ויוניליוור מפתחות תחליפי בשר.