$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

ביונד מיט מרחיבה את הנתח שלה בישראל

חברת היבוא של ביונד מיט חתמה על הסכם הפצה עם דיפלומט, מחברות ההפצה הגדולות בארץ. על הפרק: חדירה משמעותית לאולמות אירועים ולרשתות השיווק

אורנה יפת 08:0624.06.19

חברת ההפצה דיפלומט תחל להפיץ את מותג תחליפי הבשר ביונד מיט, כך נודע ל"כלכליסט". ביונד מיט מיובא לישראל על ידי חברת היבוא KAYA בבעלותם של יואב אלגרבי והשף עדי ריכטר. דיפלומט תהיה אחראית על מערך ההפצה של המוצרים ותחליף את חברת סברא, ש־KAYA היתה שותפה בה ואשר הפיצה את ביונד מיט בשנה וחצי האחרונות.

 

 

 

מדובר למעשה בהצהרת כוונות לגבי הפצתו של המותג, שכן דיפלומט היא מחברות ההפצה הגדולות בישראל ומתחזקת מערך לוגיסטי עצום. בשלב זה מיובא לישראל רק ההמבורגר הטבעוני של המותג האמריקאי, ודיפלומט תפיץ אותו לשוק המקצועי, ובעיקר למסעדות ולאולמות אירועים. ביונד מיט נמכר כיום כבר ב־200 מסעדות בהן מסעדת מחניודה של השף אסף גרניט, מסעדת זכאים הטבעונית, מסעדת ריינבו, רשת ההמבורגר סוסו אנד סאנס של השף עומר מילר ופורטר אנד סאנס.

 

ביונד מיט ביונד מיט צילום: MIKE BLAKE

 

ניתן להניח כי החבירה לדיפלומט מאותתת על כניסתו הצפויה של תחליף הבשר הפופולרי גם לרשתות השיווק. בעבר כבר גיששה חברת היבוא עם רשתות השיווק, בהן רמי לוי ושופרסל, אך ללא התקדמות. זאת על רקע תהליך קבלת אישורים ארוך ממשרד הבריאות לשיווק ברשתות וכן העובדה שלארץ טרם הגיעו מארזים סגורים של מוצרי ביונד מיט. לישראל מגיע בשלב זה רק ההמבורגר של ביונד מיט במארזים שמיועדים לשוק המקצועי ולא למכירה לצרכן הסופי. לחברה הבינלאומית מוצרים נוספים, בהם ארבעה סוגי נקניקיות, נתחוני עוף ומוצרים נוספים שאינם משווקים בשלב זה בישראל.

 

בחברת היבוא אומרים כי הספקית בחו"ל אינה עומדת בביקושים הגבוהים למוצר בחו"ל, ואף שהובטח כי מוצרים ארוזים לשוק הקמעונאי יגיעו לארץ כבר בחודש מאי, האספקה טרם הגיעה ולכן לא מתקיים כרגע מו"מ אל מול רשתות המזון הקמעונאיות. ולמרות זאת, גורמים בענף טוענים כי חלק מרשתות השיווק מנסות לשים ידן על המותג ופונות ישירות לספקית בארה"ב בניסיון לייבא את ביונד מיט ישירות.

 

במקביל, באפריל האחרון נפתחה בתל אביב קצבייה ראשונה של בעלי חברת היבוא עדי ריכטר ביחד עם רוני בן חמו, שנמכרים בה המבורגר, קבב, עראיס ונקניקיות מן הצומח. בעליה מתכננים להפוך את הקצבייה, שנקראת הקצב הירוק, לרשת של חמישה סניפים בישראל ושני סניפים בברלין ואמסטרדם. הסניף השני עתיד להיפתח בגבעתיים.

 

ביונד מיט הוא אחד מהפיתוחים של בשר מהצומח, המציע חוויית אכילת בשר הבאה לידי ביטוי לא רק בטעם, אלא גם בניחוח ובמרקם. החברה, שנוסדה בקליפורניה ב־2009, ניתחה את המולקולות שיצרו את ריח וטעם הסטייק ויצרה בשר מחלבון אפונה מבודד, שמן קנולה, שמן קוקוס מזוכך ומיץ סלק שגורם לבשר "לדמם" כמו בשר בצלייה.

 

מאז עליית המוצרים הראשונים של ביונד מיט למדפים ב־2013 היא צמחה במהירות, והיום הם נמכרים ב־35 אלף נקודות הפצה ברחבי ארה"ב. ההכנסות של ביונד מיט יותר ממכפילות את עצמן מדי שנה מאז 2015, והן הסתכמו ב־87.9 מיליון דולר ב־2018. החברה בינתיים רק מפסידה, אך שיעור ההפסד מתכווץ. ב־2018 הצליחה ביונד מיט להיפטר לראשונה מהפסד גולמי. ברבעון הראשון של 2019 הכנסותיה זינקו ב־215%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x