הולמס פלייס הונפקה בת"א לפי שווי 236 מיליון שקל
החברה השלימה את השלב הציבורי של הנפקת המניות הראשונית וגייסה בסך הכול 100 מיליון שקל - סכום של 33 מיליון שקל יועבר לבעלת השליטה
הולמס פלייס השלימה אתמול (ד') בערב הנפקה ראשונית בבורסת תל אביב (IPO), עם תום השלב הציבורי בהנפקה: החברה גייסה 100 מיליון שקל לפי שווי של 236 מיליון שקל לפני הכסף, נמוך בכ-30% מהשווי הראשוני שבו תכננה לגייס אולם גבוה ב-5% מהשווי שלפיו יצאה למכרז המוסדי. ההנפקה כללה הצעת מכר של בעלת השליטה רשת הולמס פלייס העולמית של משפחת פישר, והיא תקבל כשליש מכספי הגיוס, 33 מיליון שקל.
- הולמס פלייס חותכת שווי ב-30% לקראת ההנפקה
- רצה לבורסה: הולמס פלייס פרסמה תשקיף לקראת הנפקה
- שוק ההנפקות רותח: חמש חברות נוספות בדרך לבורסה
הולמס פלייס נמצאת בבעלות הולמס פלייס הבריטית, שבשליטת משפחת פישר (39.95%), קרן גרין לנטרן שבניהולם של ריצ'י הנטר, דניאל בן רעי ויוסף עליאש (45.2%) ופועלים ונצ'רס (14.85%). שוק מועדוני הכושר שווה 3.15 מיליארד שקל בשנה
הולמס פלייס הוקמה בישראל ב־1998, כחלק מהרשת הבינלאומית שהוקמה בבריטניה ב־1979. הרשת ביצעה בשנים האחרונות סדרה של רכישות של מכוני כושר מתחרים במטרה להיות מובילת שוק. כיום הרשת מחזיקה ב־34 מועדונים, לעומת 33 בסיום 2016 ו־21 מועדונים ב־2015. גרין לנטרן של האנטר נכנסה להשקעה בהולמס פלייס בשני סבבים, ב־2014 וב־2016. בסך הכל השקיעה גרין לנטרן בהולמס פלייס 51.2 מיליון שקל.
ממאזני החברה עולה כי בשנים האחרונות היא רשמה הפסדים. ההון העצמי שלה נכון למחצית 2017 עומד על 92 מיליון שקל, ולחברה יתרת הפסדים של 166.5 מיליון שקל. ב־2016 רשמה הרשת הכנסות של 266.5 מיליון שקל ורווח נקי של 6.5 מיליון שקל. מנתוני הרשת עולה עוד כי הרווחיות הגולמית בענף מכוני הכושר נמוכה במיוחד ביחס לענפים אחרים של חברות ציבוריות. הרווחיות הגולמית של הולמס פלייס עמדה בשנים האחרונות על 10%–12%. מספר המנויים בהולמס פלייס ישראל עומד על 108.3 אלף לעומת 76 אלף ב־2015.
מנתוני החברה עולה כי הכנסות שוק הכושר בישראל נאמדות בכ־3.15 מיליארד שקל בשנה. מדובר בתחום צומח, שרשם בין השנים 2011 ל־2016 צמיחה שנתית של 8.4%. שוק זה מבוזר מאוד, ולא נשלט על ידי גופים גדולים כלשהם. בישראל פועלים 1,700 מועדוני כושר, מתוכם כ־1,500 מועדונים מקומיים. הרשת הגדולה ביותר היא סטודיו סי, עם 35 סניפים.
הרשת פועלת באמצעות ארבעה סוגי מועדונים: פרימיום, משפחה, אנרג'י ואייקון – שנחשב לרשת מוזלת שמטרתה למשוך צעירים. אייקון, המועדון המוזל, נחשב בעולם לתחום הצומח בקטגוריית חדרי הכושר. בניגוד למועדונים המשפחתיים או הפרימיום, במועדוני האייקון המוזלים לא ניתן למצוא חוגים לילדים או בריכת שחייה, וכן ההשקעה בהקמת מועדון מופחתת באופן משמעותי.