$
פרסום ושיווק

חוזרים לדרכים: מכירות חנויות הנוחות עלו באוגוסט ב־12.9%

מדד המחירים של סטורנקסט ירד באוגוסט ב־0.8% בזכות הקדמת מבצעי ראש השנה; לאחר חודשים ארוכים של ירידות במכירות בשל מגבלות התנועה, הקטגוריות הצומחות במכירות חנויות הנוחות היו בירה, שמכירותיה עלו ב־365%, וציוד למנגל, שמכירותיו עלו ב־42%

נורית קדוש 08:2116.09.20

מדד המחירים של סטורנקסט ירד באוגוסט ב־0.8% בזכות הקדמת מבצעי ראש השנה, כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי “כלכליסט”. בשנה שעברה חל ראש השנה בסוף ספטמבר ומבצעי ההוזלות החלו רק במהלך החודש.

 

 

סניף מנטה וסניף yellow סניף מנטה וסניף yellow צילומים: תומי הרפז, גלעד קוולרציק

 

הירידה במדד המחירים נרשמת לאחר כמה חודשים של עלייה במדד, שנבעה מצמצום מבצעים על ידי הקמעונאים בגלל הביקושים הגבוהים למזון בימי הקורונה. הירידה במדד המחירים באוגוסט נרשמה רק בתחום טיפוח הפרט, בעוד בשוק המזון עלה מדד המחירים ב־0.6 נקודות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מדד המחירים של תחום המוצרים לבית עלה ב־0.7 נקודות והמדד של שוק המשקאות עלה ב־0.2 נקודות.

 

שינוי נוסף בהרגלי הצריכה נרשם באוגוסט, על רקע הסרת מגבלות התנועה. מכירות חנויות הנוחות צמחו בחודש אוגוסט ב־12.9%, זאת לאחר ירידה מתמשכת במכירות החנויות שפועלות ממתחמי התדלוק ברחבי הארץ ומשרתות בעיקר את הנוסעים בדרכים. ב־10 השבועות הראשונים לפרוץ המשבר בישראל ירדו מכירות חנויות הנוחות ב־9.5% ביחס לתקופה המקבילה, ואלו הסתכמו ב־218 מיליון שקל. זאת בעוד המכירות בחנויות השכונתיות זינקו ב־20.4% ומכירות החנויות המוזלות צמחו ב־12.3%. הקטגוריות הצומחות במכירות חנויות הנוחות הן בירה, שמכירותיה עלו ב־365%, וציוד למנגל, שמכירותיו עלו ב־42%.

x