$
בארץ

בגלל הקורונה: פדיון רשתות השיווק עלה ב-2020 באופן חריג בכ-10%

כך לפי הלמ"ס. מדובר בעלייה משמעותית שנובעת מהסתערות הציבור על הרשתות מפרוץ המשבר ובשל הסגרים. לשם השוואה, בשנת 2019 עלה הפדיון ב-0.3% לעומת 2018; פדיון רשתות השיווק עלה ב-3% לעומת 2019

דורון ברויטמן 13:0011.03.21

פדיון רשתות המזון בשנת 2020 גדל ב-10.1% לעומת השנה הקודמת, כך על פי נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום (ה').

 

מדובר בעלייה גבוהה מאוד שנובעת ממשבר הקורונה והסגרים שחלו במהלכו. לשם השוואה, בשנת 2019 עלה פדיון רשתות המזון ב-0.3% לעומת 2018. כמו כן, פדיון רשתות השיווק על ב-3% לעומת השנה הקודמת בהמשך לעלייה של 0.5% בשנת 2019.

 

 

 

גידול של 10.8% בהיקף הפדיון (במחירים קבועים) נרשם ברשתות של מוצרים בני קיימא. לעומת זאת, במהלך 2020 נרשמה ירידה של 20.7% ברשתות הטקסטיל וההלבשה, וירידה של 1.2% במחירים קבועים בסעיף השונות.

 

מדפים ריקים אחרי התנפלות של צרכנים בקורונה מדפים ריקים אחרי התנפלות של צרכנים בקורונה צילום: רויטרס

 

 

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

 

השינויים בערך המכירות ברשתות אלה, אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעונאי.

 

זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעונאי האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

 

 

 

בחודש ינואר השנה נרשמה ירידה (מתייחס לנתונים מנוכי עונתיות במחירים קבועים) של 3.9% בסך פדיון רשתות השיווק ועלייה של 2.9% בפדיון של רשתות המזון לעומת החודש הקודם.

 

כמו כן, נרשמה עלייה של 2.5% בסך כל פדיון של רשתות השיווק ועלייה של 13.6% בפדיון רשתות המזון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.  

x