$
פרסום ושיווק

פדיון רשתות המזון ירד מעט בנובמבר, אבל זינק ביותר מ-11% לעומת אשתקד

ירידה של 1.6% בפדיון רשתות המזון בחודש נובמבר לעומת אוקטובר שלפניו, כאשר פדיון רשתות השיווק נשאר יציב. זאת לעומת הנתונים בחודש המקביל אשתקד - שמצביעים על ירידה של 4.5% ברשתות השיווק

דורון ברויטמן 13:0029.12.20

פדיון רשתות המזון בחודש נובמבר ירד ב-1.6% לעומת אוקטובר, כאשר סך כל פדיון רשתות השיווק נשאר יציב. כך על פי נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום (ג').

 

לעומת זאת, ביחס לחודש נובמבר המקביל בשנה שעברה נרשמה עלייה של 11.2% בפדיון רשתות המזון וירידה של 4.5% בסך כל הפדיון של רשתות השיווק.

 

 

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

 

תור בסניף שופרסל תור בסניף שופרסל צילום: יאיר שגיא

 

 

השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

 

בין החודשים ינואר-אוקטובר השנה עלה פדיון רשתות השיווק ב-2.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מנוכה עונתית). מתוך זה עלה פדיון רשתות המזון ב-9.2% ושל מוצרים בני קיימא ב-5.6%. לעומת זאת, ירידה גדולה של 24.1% נרשמה בפדיון רשתות הטקסטיל וההלבשה, ושל 11.5% בצריכה הפרטית של הדלק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x