ממשיכות להרוויח מהקורונה: פדיון רשתות המזון עלה בספטמבר ב-11.2%
זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד; סך הפדיון של רשתות השיווק עלה ב-8.6%, כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בצל ההגבלות והסגר, במהלך ספטמבר נרשמה עלייה של 4.8% בפדיון רשתות המזון לעומת אוגוסט
פדיון רשתות המזון בחודש ספטמבר עלה ב-11.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר סך הפדיון של רשתות השיווק עלה ב-8.6%; כך לפי נתוני הלמ"ס שמתפרסמים היום (ב'). כמו כן, בצל ההגבלות והסגר שהוטל במהלך ספטמבר נרשמה עלייה של 4.8% בפדיון רשתות המזון לעומת אוגוסט, ו-1.4% בסך הפדיון של רשתות השיווק.
- הקורונה לא עוצרת את השופינג: פדיון רשתות השיווק עלה ביולי ב-6% לעומת החודש המקביל
- למ"ס: הקלות בהגבלות הובילו לעלייה במדדי הפדיון של ענפי הכלכלה
- הלמ"ס: צניחה של 4.8% בפדיון רשתות השיווק ביוני; עלייה של 4.9% במכירות המזון
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה (מוצרים שניתן להשתמש בהם שימוש חוזר וממושך יותר משנה אחר), כלי בית ו"שונות": מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
השינויים בפדיון של רשתות השיווק בינואר-אוגוסט 2020, לעומת התקופה המקבילה אשתקד
בין החודשים ינואר-אוגוסט השנה עלה פדיון רשתות השיווק ב-3.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מנוכה עונתית). מתוך זה עלה פדיון רשתות המזון ב-8.6% ושל מוצרים בני קיימה ב-2.8%. לעומת זאת, ירידה גדולה של 14.1% נרשמה בפדיון רשתות הטקסטיל וההלבשה, ושל 10.4% בצריכה הפרטית של הדלק.