$
דעות

ועידת התחזיות

האי-קומרס כאן בכדי להישאר

השנה האחרונה הייתה קריאת השכמה מהדהדת לעסקים רבים שהבינו שבעידן הקורונה, וגם אחריו, הם חייבים להתאים את עצמם לעידן החדש: אימוץ של טכנולוגיות חדשות, יצירת פעילות אונליין רחבה, ייעול תהליכים ואינטראקציה עם לקוחות - ופתיחת אפיקי מכירה חדשים לחו"ל

איליה קריטוב 09:0207.03.21

אפשר להכריז בקול תרועה רמה "האי-קומרס" כאן בכדי להישאר!

 

התחום, שצומח כבר למעלה מעשור, חווה בשנה החולפת בחסות הקורונה צמיחה חסרת תקדים, כזו שהפכה את כל תחזיות האנליסטים המוקדמות ללא רלוונטיות. כך, שנת 2021 מסמנת בעצם את העתיד – ענף האי-קומרס ימשיך לצמוח ולהתפתח בקצב משמעותי גם בשנים הבאות, ועסקים שירצו להמשיך ולהתקיים יצטרכו להתיישר עם מגמת המעבר לאי-קומרס ועם השינויים הנדרשים שהיא מביאה עימה.

 

 

אחד השינויים הללו הוא השינוי בהרגלי הצריכה. שנת 2020 הביאה איתה כמות שיא של למעלה מ-2 מיליארד קונים אונליין ברחבי העולם, ועל רקע המגפה, רבים מאותם צרכנים החלו לחפש מוצרים שינעימו עבורם את השהייה במרחב הפרטי. מוצרים כגון משחקי וידאו, מוצרים לעיצוב הבית, ציוד משרדי ומשחקי חברה, צמחו בשנה האחרונה באופן משמעותי בכל העולם. בעלי עסקים שישכילו לעקוב אחר השינויים בהעדפות הצרכנים, יוכלו להתאים את עצמם מהר לצרכים המשתנים ולהגיע במהירות לקהלים חדשים.

 

שינוי נוסף נוגע להשקעה הרבה בפיתוחים טכנולוגיים בתחום, בדגש על תהליך הרכישה שעובר שינוי משמעותי - החל משלב התכנון ועד לשלב המסירה - עם השימוש המתרחב בטכנולוגיות AI, כגון טכנולוגיות קול לביצוע הזמנות, טכנולוגיות עיבוד תמונה וכמובן פרסונליצזיה ברמות שטרם חווינו. בתחום הרייטיל בלבד, ההוצאה על טכנולוגיות AI צפויה לגדול כמעט פי ארבעה בשנתיים הקרובות.

 

מטה ebay מטה ebay צילום: אי פי איי

 

אלו נתונים שבעלי עסקים לא יכולים להתעלם מהם, אלא חייבים להפנים אותם ולהטמיע אותם בפלטפורמות הדיגיטליות בהן הם עושים שימוש.

 

מחקר שערכה חברת "סיילספורס" במהלך השנה האחרונה, שסקר אלפי עסקים קטנים ובינוניים ברחבי העולם במטרה לבחון את ההתמודדות שלהם עם משבר הקורונה, מצא כי למעלה מחצי מהעסקים התקשו ביצירת לקוחות חדשים, וכי הדרך הטובה ביותר עבורם להתמודדות עם האתגר הייתה אימוץ של טכנולוגיות דיגיטליות חדשות, שהובילו להרחבת מעגל הלקוחות ולהמשך קיום העסק בתקופה המאתגרת שעברה עליהם.

 

השינוי האחרון נוגע לפתיחת אפיקי מכירה חדשים ואיתור לקוחות חדשים מחוץ לגבולות ישראל. אם נסתכל על eBay כדוגמא, נוכל לראות כי בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל כבר החלו להפנים את השינוי: רק בתקופת הקורונה הצטרפו לפלטפורמה של eBay למעלה מ-16 אלף מוכרים חדשים - עלייה של 67% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ויצרו ביחד עם המוכרים הקיימים מכירות של כ-5 מיליון מוצרים לכל רחבי העולם בדגש על ארה"ב, בריטניה וגרמניה. למעשה, בכל 6.5 שניות נמכר מוצר של מוכר ישראלי בeBay למדינה אחרת ברחבי הגלובוס.

 

בהתחשב בנתונים השונים, המסקנות הן ברורות: השנה האחרונה הייתה קריאת השכמה מהדהדת לעסקים רבים שהבינו שבעידן הקורונה, וגם אחריו, הם חייבים להתאים את עצמם לעידן החדש: אימוץ של טכנולוגיות חדשות, יצירת פעילות אונליין רחבה, ייעול תהליכים ואינטראקציה עם לקוחות - ופתיחת אפיקי מכירה חדשים לחו"ל. עסקים שלא ישכילו להיות ערוכים לאתגרים שבפתח ולהתאים את עצמם לעידן החדש, יתקשו לשרוד בעידן האיקומרס המתפתח.

 

איליה קריטוב הוא מנכ"ל שווקים מתפתחים eBay
בטל שלח
    לכל התגובות
    x