דעה
כך ניצח הדיגיטל את הקורונה
בעולם שהקורונה הפכה מכפר גלובלי חסר גבולות לאוסף של אזורים מוגדרים עם מוגבלות תנועה, אנו הצרכנים נותרנו רעבים לחופש ולאופציה לבחור. הדיגיטל מאפשר לנו לעשות זאת, ומחייב את המותגים לשנס מותניים, להתאים את השיח ולדייק את הצעת הערך שלהם
בעולם שהפך מכפר גלובלי חסר גבולות לאוסף של אזורים מוגדרים עם מוגבלות תנועה (100 מטר, קילומטר, או כל מדד קורונה אחר), אנו הצרכנים נותרנו רעבים לחופש, לאוויר. לאופציה לבחור. התחושה המשכרת הזו שהכל אפשרי.
- מנכ"ל גוגל ישראל: "הצלחנו להביא את האי-קומרס הישראלי למקום שבו הוא צריך להיות"
- "מי שיקפוץ על עגלת האיקומרס בלי לדעת מה הוא עושה - יפסיד כסף"
- לוגיסטיקה ואיקומרס - "צמיחה שתוכננה לארבע שנים קרתה בארבעה שבועות"
היום ניתן למצוא את התחושה הזו רק בדיגיטל. ובמרחב הזה אנו פועלים בגמישות ובמהירות - אבל גם בקיצוניות. כך טיילנו בעולם ובחרנו בשנה האחרונה: עברנו משוטטות בין בתי קפה וחנויות פיזיות לחיפוש אונליין מהבית. בחרנו איפה לקנות ואיפה לקבל השראה, בחרנו לאיזה אתר לחזור ובאיזה אתר מקומי הייתה לנו חוויה דיגיטלית שמזכירה טיול בחו"ל.
הדיגיטל מדגיש את זכות הבחירה העומדת בפני הצרכן הסופי ומאפשר לנו לבחור בחוכמה. כאשר אנחנו מחפשים מידע על חלב או משווים בין חלב 3% וחלב מפולי סויה – בעוד שבסופר נקדיש לכל היותר 5 שניות לבחירת המוצר, בדיגיטל יש לנו זמן. הרבה זמן. לחקור, להשוות או אפילו לחפש השראה למתכון חדש. ואפילו להתייעץ עם זר גמור. המידע נגיש ומאפשר לנו לבחור מה שנכון לנו. לפרופיל האישי שלנו. לערכים שלנו ולדיירי הבית. אם קיימות חשובה לנו, לדוגמא, באתר של פטגוניה אפשר לקנות מעילים משומשים לילדים, או לקנות נעליים עשויות פלסטיק ממוחזר שנמשה מהים (אדידס).
החופש לבחור מחייב את המותגים לשנס מותניים ולהתאים את השיח. עליהם לדייק את הצעת הערך שלהם. ראשית עליהם להכיר אותי, את פרופיל הלקוח שלי, ולהציע לי קופונים שמתאימים לי במיוחד. כך גם להציע קופון אישי לחלב סויה ללקוח שרגיש ללקטוז, וחלב מועשר ללקוח הסובל ממחסור בויטמינים.
אחרי הכל, אנחנו אוסף הבחירות שלנו. ובמרבית המקרים יש רוב שחושב כמונו. יצירת פרופילים משותפים ותתי קבוצות לקוחות, עושה את החיים יותר קלים לכולנו. ולנו כלקוחות יש נאמנות גבוהה יותר למי שבחרנו. למותג שמייצג אותנו ולאתרים הנבחרים יש את המחויבות להמשיך ולספק את הערך לקבוצת הבוחרים. אתר שיעניק תחושה ללקוח שהוא מכיר אותו, את הערכים שלו ואת הרגלי קנייה שלו יגביר את נאמנות הלקוח למותג.
היכולת לעשות קניות בפריז מהספה בישראל, או לצפות בתצוגת אופנה בניו יורק ולקנות מבוטיק בגבעתיים, מאפשרת לממש את ההשראה בחנות האונליין תוך שילוב הערך של קנייה מקומית ואספקה מהירה.
הדיגיטל מאפשר לנו לבחור, וחשוב מכך - מאפשר לנו להחליט איפה אנו מטיילים ובמה אנחנו משקיעים. עכשיו קל יותר לתכנן איך מתחלקת ההוצאה המשפחתית, ומי מייצג טוב יותר את הערכים שלנו.
ועוד מחשבה, בזמן הזה בו כולנו היינו סגורים בבתים, הגברנו צריכה באופן כללי אבל צרכנו גם הרבה יותר תוכן. חרנו לצפות בסדרות שונות, כל אחד לפי טעמו האישי. אבל איכשהו כולנו צפינו, מי ברפרוף ומי באדיקות, בסדרה קצרה, חיובית ומתוקה - "אמילי בפריז". אולי כי זה מה שחסר לנו באמת, אופטימיות זהירה.
אז לא צריך לטוס לפריז בשביל להזמין מקרונים. צריך לחפש אתר של פטיסרי מקומי, או לחפש השראה למתכון ולהזמין און ליין את המרכיבים.
אמילי מפריז, ד"ש מרונית מאורנית. אני בוחרת בך.
רונית כפיר היא מנהלת תחום הקומרס, ישראל והמזרח התיכון, בחברת Salesforce