כנס GrowCommerce
"בתחרות מול עלי אקספרס, מאיתנו מצפים שהחבילה תגיע תוך יומיים - מהם לא"
כך לפי רון שולויס, מנכ"ל וואלה שופס בכנס כלכליסט. לדבריו, יש תחרות רואיה מול אמזון ועלי אקספרס אבל "הציפיות מאיתנו גבוהות יותר". גבי ברויטמן מבנק הפועלים, "יש הרבה אנשים שרואים בביט כלי בטוח ומעדיפים לשלם איתו מאשר לתת את מספר האשראי לאתר כלשהו"
"זה החל יום אחד ב-15 במרץ. היתה חרדה קיומית ואנשים קנו אצלנו מקפיאים, אחר כך נסגרו בתי הספר ועברו ללמידה מרחוק, אז התחילו לקנות לפטופים ואחר כך חדרי כושר נסגרו אז אנשים קנו מכשירי ספורט לבית. כשהמספרות נסגרו ראינו גם עליה במכירות של מוצרים לשיער. האתר שלנו הוא מראה למה שקורה בנפש האדם". כך מתאר רון שולויס, מנכ"ל וואלה שופס, את התחזקות האי קומרס בתקופת משבר הקורונה, בפאנל One Stop Shop: איך קונים נעליים וסוללות באותה חנות, בכנס כלכליסט. לדבריו, הסגר השלישי לא התנהג כבר כמו סגר ולמעט חנויות אופנה כמעט הכל היה פתוח, לכן ההסתכלות הצרכנית היתה אחרת.
גם גבי ברויטמן, פיתוח עסקי, יחידת bit בבנק הפועלים ראה בשנה החולפת שינויים במגמות הצרכניות. "בכל העולם רואים מגמה ברורה של קפיצות של מאות אחוזים באמצעי תשלום דיגיטלים", אמר ברויטמן. "עולם האי קומרס די התפוצץ ובעולם התשלומים רואים מינואר 2020 עד ינואר 2021 קפיצה של מאות אחוזים בתשלום בביט באתרי אי קומרס".
ברויטמן הסביר את העלייה בשימוש בביט על פני תשלום בכרטיס אשראי. "הסיכוי שהטלפון שלך יהיה קרוב אליך יותר מכרטיס האשראי הוא גבוה ויש גם עניין של נוחות. יש הרבה מאד אנשים שרואים את ביט ככלי בטוח שמשדר בטחון וכשהם משלמים בביט הם מרגישים בטוח יותר מאשר לתת את מספר האשראי לאתר כלשהו. התשלום באמצעים אלטרנטיביים לאשראי נותן יותר בטחון".
לאחרונה קיבלה אפליקצית ביט אישור מהרגולטור להפוך להיות ארנק דיגיטלי. איך זה יעבוד?
"אנחנו התחלנו כאפליקציית תשלומים בין אדם לאדם", מפרט ברויטמן. "אח"כ איפשרנו תשלום באתרי אי קומרס והחודש אנחנו משיקים את הארנק הדיגיטלי. הארנק עובד כמו כל ארנק דיגיטלי אחר. אנחנו עובדים על זה הרבה מאד זמן כדי לזקק את החוויה. העולמות הפיזים והדיגיטלים מחוברים באופן חזק. השימוש בביט יגביר את השימוש גם בעולם של האי קומרס כי זה עניין של הרגל. כל אדם מעביר כסף ממקום למקום פעמיים שלוש ביום, והעולמות הללו ישפיעו אחד על השני".
אתם עושים מעקבים אחר לקוחות?
ברויטמן: "אנחנו יודעים על מה הלקוח משלם. זה המעקב היחיד שלנו".
שולויס הוסיף באותו עניין מה הם הפרמטרים שוואלה שופס מחפשת על הלקוח: "באיזה עמודים צפית, במה התעניינת יותר זמן, מה רכשת, מה אתה אוהב לקנות, וככה אנחנו בונים את הפרופיל הצרכני שלך ולפיו יודעים להציע לך הצעות ערך".
יש לכם סטטיסטיקות במה משתמשים יותר? במחשב או במובייל?
שולויס: "העולם הולך למובייל. בוודאי בתשלום בביט שנולד למובייל. כשהשקנו את השירות היינו במבצע של משלוח חינם למשלמים בביט, והיו ימים ש-70% מהעסקאות באתר שולמו בביט".
באיזה פלטפורמות דיגיטליות אתם משתמשים כדי להגיע לקהל שלכם ולטרגט אותו?
"עברנו לשימוש בסיילספורס. זו פלטפורמה שיכולה להציע הצעות ערך לכל אחד לפי הצרכים שלו".
מי המתחרים שלכם ואיך אתם מתחרים מולם על ליבו של הצרכן?
שולויס: "גילינו שכולם מתחרים שלנו. כל חנות או אתר הם מתחרים. המענה הוא באמצעות מגוון מחיר מתאים ושירות טוב. כשלקוח קונה אצלי אני הפנים מולו. אני אחראי מקצה לקצה שהמוצר יגיע אליו".
איפה היתרון של וואלה שופס על אמזון ועלי אקספרס?
שולויס: "יש תחרות ראויה. מצד שני אנחנו מאד ישראלים ויודעים להתאים טעם ומגוון לצרכן. שירות הלקוחות זמין יום יום והלקוח יודע שכשהוא קנה אצלנו יש לו מישהו מישראל שיודע לדאוג שההזמנה תגיע אליו. אנחנו רואים שהציפיות מאיתנו גבוהות יותר. כשלקוח הולך לקחת חבילה מעלי אקספרס, גם אם היא תגיע אחרי חודשיים, הוא יודע להשלים עם זה. מאיתנו מצפים שהחבילה תגיע תוך יום יומיים".
מה יהיה בעולמות התשלומים הדיגיטלים והאי קומרס בעוד חמש שנים?
ברויטמן: "אנחנו בעולם הבנקאות הפתוחה ונראה הרבה יותר שימושים בביט ויותר ערך למשתמש".
שולויס: "הפרסונליזציה תהיה יותר משמעותית ככל שהטכנולוגיה תתקדם ואתרים ישראלים יעשו את המפנה הגדול במגוון. אם היום מדברים על עשרות אלפי מוצרים לעומת מיליוני מוצרים באמזון, הפער הזה יצטמצם".