מכירות כלי הרכב הנקיים באירופה שילשו את עצמן ב-2020
בשנה שעברה נמכרו ברחבי היבשת מעל מיליון כלי רכב נקיים - כמחציתם חשמליים ומחציתם פלאג אין הייבריד. המכירות הכלליות של כלי הרכב, עם זאת, ירדו ב-32%
באירופה נמכרו בשנה שעברה מעל מיליון כלי רכב נקיים - כמעט פי 3 מנתוני 2019. כך עולה מנתונים שמפרסם ה-ACEA, ארגון הגג של יצרני הרכב באירופה.
- אירופה תפתח סוללות לרכב חשמלי - כיצד זה ישפיע על ישראל?
- מה יקרה כשהעובדים יבינו שרכב צמוד כבר אינו משתלם?
- טסלה יכולה לעשות מהפך, המדינה עוד עלולה להרוס את זה
לפי נתוני ה-ACEA, בשנה שעברה נמכרו במדינות האיחוד האירופי 538,772 רכבים חשמליים "טהורים" - עליה של 117.4% ביחס לנתוני 2019, אז נמכרו באיחוד האירופי 247,854 מכוניות חשמליות נקיות.
לצד המכוניות החשמליות ה"טהורות", נמכרו באיחוד האירופי אשתקד 507,059 רכבי פלאג אין הייבריד - זינוק של 262% ביחס לנתוני 2019 אז נמכרו באיחוד האירופי 139,954 רכבים בעלי הנעת פלאג אין הייבריד.
לצד נתונים אלה מסכם ה-ACEA את היקף המכירות הכולל, ממנו עולה כי בסך הכול נמכרו במדינות האיחוד 2,778,817 רכבים מכל הסוגים - ירידה משמעותית של 32% ביחס לשנת 2019.
נתח השוק של מכוניות הבנזין מצטמק
נתון מעניין נוסף העולה מן הניתוח מצביע על ירידה משמעותית בהיקף נתח השוק של רכבי בנזין ודיזל. כך, מתוך סך המכירות בשנת 2019, 57.8% מן המכירות היו של רכבים בעלי מנועי בנזין. בשנה שעברה ירד אחוז מכוניות הבנזין מתוך סך המכירות באיחוד האירופי ל-47.5%.
דווקא היקף מכירות רכבי הדיזל לא נפגע קשות: בשנת 2019 32% מהמכירות היו של רכבי דיזל ואילו בשנת 2020 עמד אחוז רכבי הדיזל מתוך סך המכירות הכולל על 28%. הסיבה העיקרית לכך היא שמכירות הדיזל נפגעו עוד לפני 2018 לאחר שבאיחוד האירופי הודיעו על כניסת תקנות זיהום אוויר חדשות אשר פוגעות בדיזל. הסיבה העיקרית לעלייה במכירות הרכב החשמלי באירופה נובעת מסובסידיות נדיבות ומענקי רכישה שהעניקו מדינות רבות באירופה ללקוחות.