זינוק בייבוא זעיר של רכבי יוקרה: מ-170 מכוניות ל-1,470 בשלוש שנים
כך לפי נתוני ועדת הכלכלה ביחס לשנים 2018-2020. הוועדה אישרה הארכה בת חצי שנה להוראת השעה, המאפשרת ליבואני רכב זעירים לייבא ארצה רכבים שטרם חלפה שנה ממועד יצורם ועד לרישומם בישראל
ועדת הכלכלה אישרה היום (ג') הארכה בת חצי שנה להוראת השעה המאפשרת ליבואני רכב זעירים לייבא ארצה רכבים שטרם חלפה שנה ממועד יצורם ועד לרישומם בישראל.
כיום לפי חוק רישוי רכב פועלים בישראל שלושה סוגי יבואני רכב: יבואנים ישירים, כלומר כאלה שקונים מכוניות ישירות מהיצרן, יבואנים עקיפים, כלומר כאלה שקונים מכוניות מ"דילר" של היצרן - ויבואני רכב זעירים, אשר מייבאים עד 20 מכוניות בשנה - עד חוק רישוי רכב פעלו יבואנים אלה בעיקר כ"ייבוא אישי".
מטבע הדברים ובגלל היקף היבוא המצומצם, יבואני הרכב הזעירים ממוקדים באופן כמעט בלעדי לחלוטין ביבוא של מכוניות יוקרה, בדרך כלל בהיקף כספי של מעל 300 אלף שקל לרכב ולרוב אף הרבה יותר.
במהלך הישיבה נחשף היקף היבוא הזעיר מאז תחילת יישום חוק רישוי רכב. כך, לפי הנתונים שהוצגו בוועדה, בשנת 2018 יובאו ארצה 170 רכבים. בשנת 2019 זינק המספר ל-932 רכבים ואילו בשנת 2020 חל זינוק נוסף ל-1,470 רכבים.
במהלך הדיון ציין חזי שייב, מנכ"ל איגוד יבואני הרכב כי כיום יבואן זעיר מורשה לייבא ארצה מכונית שהיא בפועל משומשת, כלומר כזו שנסעה בחו"ל ולעתים גם היתה בשירות חברת השכרה - ומכונית זו תירשם בישראל כחדשה ואולם נציגי יבואני הרכב הזעירים הדגישו כי הרוכשים מקבלים דיווח בכתב אודות מקורו של הרכב.