מרצדס חושפת ספינת דגל חדשה
לאחר תקופת פיתוח ממושכת, החברה הגרמנית משיקה דגם חדש המזוהה ביותר עם מרצדס בנץ: ה-S קלאס; בין החידושים: שדרוג משמעותי של מערכת ה-MBUX, ממשק המשתמש של מרצדס, שחלקו פותח בסיוע ישראלי, ומערכות נהיגה חכמות. הדגם יגיע לישראל בשנה הבאה
לאחר תקופת פיתוח ממושכת, מרצדס בנץ הגרמנית חושפת את ספינת הדגל של היצרנית - והדגם המזוהה ביותר עם מרצדס בנץ: ה-S קלאס. פיתוחו של דגם ה-S קלאס החל זמן רב לפני התפרצות הקורונה וכעת דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ נדרשת להציג ספינת דגל חדשה לתקופה בה יציבותם הפיננסית של חלק מהלקוחות הנמנים על קהל היעד של המרצדס הגדולה, שמחירה בישראל יכול לחצות בגרסאות מסוימות את רף מיליון השקלים, השתנתה משמעותית מאז תחילת הקורונה.
- כבר לא צריך לנחש כמה עלתה המרצדס: מסמך חושף את ההנחות לרוכשים
- לא רק פולקסווגן: דיימלר תשלם 1.5 מיליארד דולר על זיהום הדיזל בארה"ב
- לנד רובר משיקה בבריטניה שירות השכרה למנויים, מרצדס מבטלת את השירות בארה"ב
מרצדס בנץ עצמה חושפת גם נתונים אודות הדגם היוצא ופרופיל הלקוחות. כך למשל כשליש ממכירות הדגם היוצא יועדו לשוק הסיני - ועיקר לקוחות מרצדס בנץ בסין נחשבים יחסית צעירים. גילו הממוצע של רוכש ה-S קלאס הסיני הוא 40.
מטבע הדברים, במרצדס מדברים כעת על ה-S קלאס החדשה במונחי ערך ותמורה ולווא דווקא במונחי יוקרה ופאר. מרצדס מדגישה כי הדגם החדש, המשתרע על 5,179 מילימטרים מאופיין בשדרוג משמעותי של מערכת ה-MBUX, כלומר ממשק המשתמש של מרצדס, שחלקו אף פותח בסיוע ישראלי, שימוש בטכנולוגיית OLED הכוללת צג מידע תלת מימדי לנהג, עד חמישה מסכי תצוגה (בהתאם לרמת הגימור), תצוגה עילית למידע הנחשבת לפי מרצדס לאחת הגדולות בקטגוריה, תאורה פנימית אקטיבית ומערכות נהיגה חכמות הכוללות בין היתר מערכת אשר מגבילה את מהירות הרכב בהתאם למיקומו, כלומר בהתאם לחוקי המהירות המקומיים.
בנוסף, חלק מגרסאות ה-S קלאס החדשה יצוידו במערכת היגוי אחורי, כלומר הגלגלים האחוריים יהיו מסוגלים לנטות לצדדים במידה מסוימת כדי לשפר את יכולת ההיגוי והתמרון. לצד אלה מדגישה מרצדס כי ה-S קלאס החדשה היא אחד מדגמי מרצדס הראשונים שמצויד במערכת עדכוני OTA, כלומר ניתן לעדכן את תוכנות הרכב השונות בלי להגיע אל המוסך.
היצע הגרסאות כולל, לפחות בשלב הראשון, צמד גרסאות בעלות מנועי בנזין בנפח 3.0 ליטרים ושלוש גרסאות דיזל - כאשר בשנה הבאה יוצגו גם גרסאות פלאג אין הייבריד- וגם גרסה שתצויד במנוע בעל שמונה בוכנות. ה-S קלאס החדשה מיועדת להגיע לישראל בשנה הבאה.