אימייל השיימינג שיגרום לכם לעבוד קשה יותר
תשכחו מחיזוקים חיוביים, מחקר מצא שדווקא מסר תחרותי שמשווה בין עובד לקולגות שלו הוא האפקטיבי ביותר לשינוי התנהגות
- מחקר: 'דיבור מלוכלך' במקום העבודה דווקא משפר ביצועים
- חברות עם חזון מצליחות יותר? מיתוסים ניהוליים ששווה לנפץ
- צריכים להעביר שיחות משוב לעובדים? כך תעשו את זה נכון
החוקרים, בתחום הרפואה תיארו במכתב למגזין האיגוד הרפואי האמריקאי איך ניסו למצוא דרכים יעילות להורדת כמות מרשמי האנטיביוטיקה המיותרים שניתנו עבור אבחונים שלא מצריכים אותם – כמו מחלות נשימה חריפות – באמצעות מסרים שינויים צנועים שלא ישפיעו על התמריצים הכלכליים של הרופאים או ימנעו מהם להגיע בעצמם למסקנות.
הם בחנו את אסטרטגיות ההתערבות שלהם על 248 רופאים ואחיות ב-47 מתקני רפואה בלוס אנג'לס ובוסטון. באחת מקבוצות ההתערבות, הודעת פופ-אפ שהופיעה על מסך אמרה לרופאים "אנטיביוטיקה אינה מומלצת בד"כ עבור אבחון זה." בקבוצת התערבות אחרת, הרופאים התבקשו לרשום "פתק הצדקת אנטיביוטיקה." בקבוצת התערבות שלישית, החוקרים השתמשו במידע בריאותי דיגיטלי כדי לדרג את הרופאים על פי שימוש היתר שלהם באנטיביוטיקה. הרופאים קיבלו אימייל חודשי שיידע אותם שהם או "מצטיינים", או "לא מהמצטיינים" באימייל השיימינג שלהם, הרופאים ה"פחות טובים" יכלו לראות כמה מרשמים הרופאים המצוינים נתנו, וניתן להם לינק לריענון הנחיות מתן אנטיביוטיקה.
למרות שהתערבויות הפידבק וה"שימוע" הביאו לשינוי ראשוני בהתנהגות, אימייל השיימינג היה בעל ההשפעה הארוכה והמשמעותית ביותר על התנהגות הרופאים, מה שמרמז שהצורך בהכרה מעמיתיו של אדם יכול להיות תמריץ חזק יותר מצורות אחרות של פידבק. אף אחד לא רוצה להרגיש שהוא נשאר מאחור ביחס לעמיתיו, במיוחד כשהם רופא או אחות בתחום תחרותי.
כשנה לאחר ההתערבות הראשונה, קבוצת השוואת הקולגות נשארה הקבוצה היחידה שעדיין הורידה באופן משמעותי סטטיסטית את מספר המרשמים הלא נחוצים. החוקרים שיערו שהתערבות שיימינג חברתי עשויה לעבוד היכן שהתערבויות פידבק רפואי לא עבדו. "השוואת עמיתים אולי גם גרמה לכך שמתן מרשמים מוקפד יותר שיפר את הדימוי העצמי של הרופאים", כתבו החוקרים. אם בנית קריירה על התפיסה שאתה מקצוען מצליח, כשאומרים לך שאתה אינך כזה זה יכול להביא שינוי יותר מהר מתמריצים אחרים.
היתרונות בהערכה מצד קולגות
הכוח בהערכה מצד קולגות יכול לשמש לא רק כדי למנוע התנהגויות, אלא גם כדי לעודד התנהגויות. כשהקולגות שלנו משבחים ומכירים בטיב עבודתנו, אנחנו חשים מוטיבציה. קחו למשל את המקרה של מערכת פידבק העמיתים של ג'ט-בלו. ג'ט-בלו דיווחה על עלייה של 3% בשימור עובדים ועלייה של 2% במעורבות עובדים, לאחר שפתחה בתכנית הכרת עמית-לעמית שבה קולגות יכולים לבחור במישהו בזכות תרומתו היום יומית לחברה, וסיפור ההצלחה של העובד שנבחר משותף בפיד האינטרנטי של החברה כך שכל העובדים יראו אותו.
על ידי שיתוף פומבי של הצלחת העובד, המערכת יצרה לופ פידבק חיובי:" לא רק שהעובד הנבחר מקבל ברכות מהאחרים שרואים את הפוסט, אלא שאותם עובדים זוכים לשמוע על התנהגות חיובית שיכולה לשמש כמודל," כך הסבירו בהרוורד ביזנס רוויו.
הדחף האנושי למדוד התקדמות לעומת הקולגות יכול להיות גם כוח חיובי, וגם להרתיע נגד התנהגות שלילית. כדי לשנות התנהגותו של עובד, אתם לא בהכרח צריכים לנופף מולו בגזר ההעלאה בשכר או במקל הפיטורים. לפעמים השינוי המיידי ביותר יכול לנבוע מלומר לעובד האם הוא עושה את עבודתו היטב או לא ביחס לעמיתיו.