$
רכב

רכב אוטונומי, אבל עד כאן: "נהגי פורשה רוצים לנהוג"

למרות מגמת המעבר לרכבים אוטונומיים, דטלב פון פלאטן, בכיר בפורשה, מצהיר כי ברכבי החברה לעולם יהיו הגה ותיבת הילוכים

תומר הדר 08:1706.12.16

"פורשה עוקבת בעניין רב בטכנולוגיה ישראלית וגם משתפת פעולה עם חברות ישראליות שפיתוחיהן ייראו כבר בקרוב בדגמי החברה", מסר ל"כלכליסט" דטלב פון פלאטן, חבר דירקטוריון בכיר בפורשה העולמית, שאחראי על השיווק והמכירות בחברה, ושוהה בימים אלה בישראל. "העניין שלנו בחברות הישראליות הוא בין היתר בכאלה שמפתחות נהיגה אוטונומית, דיגיטציה של מכוניות ורכב מקושר. אנו עשויים גם לשקול שיתופי פעולה עם סטארט־אפים ישראליים וגם לרכוש טכנולוגיה. בתוך פורשה יש חטיבת מחקר ופיתוח שעוסקת באיתור כישרונות בתחום, ואנו שוקלים מהלך דומה גם בישראל".

 

עם זאת, בכל הנוגע לנהיגה אוטונומית פון פלאטן ממהר לסייג: "חשוב לי לציין: במכוניות פורשה תמיד יהיה הגה ותמיד תהיה תיבת הילוכים. זו פורשה ומי שקונה פורשה קונה אותה כדי לנהוג. מה גם שישנם כמה שלבים של נהיגה אוטונומית. ייתכן שיהיו בעתיד בפורשה מערכות אוטונומיות מסוימות, אך אלה לא יכולות להחליף את הרגעים שבהם מי שקנה פורשה רוצה פשוט לנהוג".

דטלב פון פלאטן, דירקטור בכיר בפורשה. "ייתכנו מערכות אוטונומית מסוימות" דטלב פון פלאטן, דירקטור בכיר בפורשה. "ייתכנו מערכות אוטונומית מסוימות" צילום: Topelberg Ronen

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", זיכיון השיווק של פורשה בישראל עבר בשנה שעברה מידי מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, לידי אורכיד, שבבעלות איש העסקים גיא מיוחס, ומחזיקה בין היתר בסוכנויות פורשה בשווייץ. אלא שכעת שוק הרכב הישראלי ניצב בפני מצב חדש: במסגרת חוק רישוי רכב יכול כיום כל יבואן מקביל לייבא ארצה מכוניות יוקרה, בלי להשקיע במרכז שירות או אולם תצוגה. על כך אומר פון פלאטן: "איננו חוששים מתחרות. אנו שמחים על החלטת הממשל בישראל, ומדגישים כי בסוכנות פורשה הרשמית נמכרות יותר ממכוניות: נמכרת חוויה של בעלות ושירות, ואנו סומכים על הלקוחות שידעו כיצד לפעול בהתאם".

 

לדברי שי דואני, באורכיד ספורטס קארס בוחנים בימים אלה אפשרות לייבא לפרק זמן מוגבל חלק מאוסף מוזיאוני של מכוניות פורשה, שיוצגו בסוכנות במקום המכוניות החדישות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x