אפל בהתייחסות ראשונה ומעורפלת לכך שהיא מפתחת מכונית אוטונומית
החברה שלחה מכתב למנהלת הבטיחות בכבישים בארה"ב בו היא מבקשת ש"שחקניות חדשות בשוק הרכב יזכו להזדמנות לבחון רכבים על כבישים ציבוריים"
- מבט מלמעלה: סיור אווירי במטה החדש של אפל
- פייסבוק חסמה את האפליקציה הפופולרית פריזמה
- וויצ'ט מצנזרת משתמשים גם מחוץ לסין וגם אם החליפו כרטיס סים
"אפל מבקשת כי שחקניות חדשות בשוק הרכב יזכו להזדמנות שווה כמו יצרניות מבוססות בנושא של ביצוע מבדקים על כבישים ציבוריים", בניגוד למצב המוגדר היום בחוק, כך כתב קנר, במה שעשוי להתפס כאיתות על כוונתה של החברה לנסות לייצר כלי רכב משלה. זאת בניגוד לדיווח של בלומברג מלפני חודשיים, שטען כי החברה נטשה את הכיוון הזה במטרה להתמקד בפיתוח תוכנות נהיגה אוטומטית עבור יצרניות אחרות.
בנוסף, כתב קנר כי אפל תומכת ביצירת מסד נתונים משותף לכל החברות העוסקות במחקר של רכב אוטומטי, שיכלול דיווחים מפורטים על תאונות ומקרים הקרובים לתאונה. "שיתוף המידע הזה יאפשר ליצור מאגר מידע מקיף יותר ממה שחברה כלשהי יכולה לבנות באופן עצמאי, ויעזור לכל החברות בתעשיה לפתח מערכות שידעו לזהות ולהתמודד בצורה הטובה ביותר עם מגוון רחב של תרחישים".
הפרויקט, על פי מרבית הדיווחים, כולל כאלף עובדים והוא מובל על ידי בוב מנספילד, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיה שעובד בחברה מאז 1999. כפי הנראה, בחודשים האחרונים הוא מצוי בקשיים עקב התלבטויות החברה בנוגע למיקוד שלו, שכוללים עזיבת עובדים רבים והחלפתם באחרים. אפל מתמודדת מול קבוצה הולכת ומתרחבת של שחקניות בתחום הרכב האוטונומי, שכוללת מלבד גוגל וטסלה גם את אובר, נוטונומי, וחברות רכב ותיקות כמו טויוטה, ניסאן, וולבו ומרצדס.