אלון מאסק מדגים: כך נוהגת המכונית האוטונומית
מנכ"ל טסלה פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון שמדגים כיצד המכונית החדשה של החברה נוהגת בעצמה בכביש צדדי בשעה שמצלמות הרכב מנתחות את המידע שמסביב
תראי אמא, בלי ידיים: אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, פרסם במהלך סוף השבוע את אחת מההדגמות הטכנולוגיות המרשימות והמקיפות ביותר עד כה לרכבים אוטונומיים – סרטון שבו ניתן לראות כיצד המכונית החדשה ביותר של טסלה נוסעת מספר קילומטרים במורד כביש צדדי ועמוס, כאשר ברקע מתנגנת נעימת הנושא של "המופע של בני היל".
- ערב מחשמל לאלון מאסק: טסלה אישרה רכישת סולאר סיטי
- יגואר רוצה להיות טסלה: משחררת אב טיפוס ראשון לרכב כביש שטח חשמלי
- לא רק מכוניות חשמליות: אלון מאסק מציג גג רעפים סולארי
בלי שום קשר לבחירה התמוהה משהו של פס הקול, במיוחד בהתחשב ברצף התאונות הקטלניות שרכבי טסלה היו מעורבים בהן מוקדם יותר השנה, ההישג הטכנולוגי מרשים. כעת נראה שמאסק עשוי לעמוד בהבטחה שלו שעד 2017 כל רכבי טסלה החדשים ימכרו עם כל המצלמות והחיישנים שיאפשרו להם לבצע רכיבה אוטונומית בטוחה לחלוטין.
Tesla self-driving AI with the Benny Hill option package https://t.co/gJAwzys7vV
— Elon Musk (@elonmusk) 19 בנובמבר 2016
הבחירה של מאסק להציג את היכולת של טסלה לנהוג על כבישים צדדיים היא חשובה. נהיגה בכביש צדדי היא מאתגרת הרבה יותר לרכבים אטונומיים מאשר כבישים מהירים, בגלל שהרכבים חייבים להגיב להרבה יותר הפרעות אפשריות. כמו כן, הרכב חייב להגיב לכל התמרורים, מה שדורש רמת ניתוח תמונה גבוהה, ולא רק מעקב אחר הנתיבים.
במהלך ההדגמה היה ניתן לראות כיצד המכונית יודעת לחכות לזמן המתאים לפני פנייה שמאלה, לעצור לפני תמרור "עצור", להאט על מנת לאפשר להולכי רגל לעבור, להתמודד עם שיפוץ בכביש ועוד. בסוף ההדגמה הנהג האנושי – שלא נגע ברכב במשך כל הזמן – אף יצא ממנו ונתן לרכב לחנות בעצמו.
בסרטון ניתן לראות את כל המידע הגולמי כפי שהוא נאסף מהמצלמות האחוריות, הקדמיות והצדדיות. מאסק ידוע בכך שהוא מתנגד לשימוש בטכנולוגיות יקרות אך מתקדמות יותר ברכבים האוטונומיים שלו, כגון לידאר, במקום זאת, המכוניות של מאסק משתמשות כמעט אך ורק במצלמות. אבל ההדגמה מראה כי למרות מזג האוויר האפרורי והערפל הכבד, המצלמות הגיבו בדיוק רב.