פרסום ראשון: סיטיפס דחתה את הפשרה שהציע האוצר בעניין הרכבת בירושלים
האוצר הציע לזכיינית הרכבת הקלה להעביר לה סכום של 250 מיליון שקל בשני תשלומים, אולם החברה דחתה את ההצעה. כעת הכדור שוב בידי האוצר
חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, דחתה את הפשרה שהציע האוצר בעניין העברת כ-250 מיליון שקל לידי החברה בעבור עבודות שבוצעו והושלמו בשבועות האחרונים.
לפי ההסכם בין הצדדים, האוצר היה אמור להעביר כ-250 מיליון שקל עבור הגעה ל"אבן דרך 7", נקודת זמן שמסמלת השלמת
לפני כמה שבועות הסתיימה בוררות שנערכה בין הצדדים במספר נושאים, בה נקבע בין השאר שמקטעי עבודות שונים אכן הושלמו באיחור, אולם האחריות לעיכוב נופלת על פתחי המדינה שלא העבירה לידי הזכיין את שטחי העבודות בזמן ובכך מנעה התקדמות בפרויקט.
גורם בכיר המקורב לנושא מאמין שהאוצר לא ירצה להעביר גם את נושא התשלום עבור אבן דרך 7 לבוררות, וכי הצדדים יגיעו להסכמה כבר בימים הקרובים.
קו הרכבת הקלה בירושלים אמור להיפתח עד אפריל 2011. הקו הראשון של הרכבת הקלה (הקו האדום) יקשר בין שכונת פסגת זאב לבין הר הרצל ועד למרכז העיר. הקו יכלול 23 תחנות ואורכו יעמוד על 14 ק"מ. לאורך תוואי הרכבת יוקמו ארבעה חניוני "חנה וסע", שבהם יוכלו הנוסעים להחנות את רכבם ולעלות לרכבת הקלה.
סיטיפס הודיעה לאוצר שאין כל סיבה שהיא תסכים לקבל רק חלק מהכסף שמגיע לה על פי החוזה, מה גם שהמדינה מבקשת להשית על סיטיפס את הריבית בגין התקופה בה היא דוחה את העברת הכספים, המסתכמת ב-10 מיליון שקל. סיטיפס הודיעה כי תפנה לבוררים לקבלת החלטה גם בנושא זה.
תגובת משרד האוצר: " התנהלות הזכיין תמוהה. המדינה הסכימה לשלם חלק מהתשלום (אבן דרך 7) וזאת למרות שהזכיין טרם השלים את העבודות במלואן."