פיקסלים הם לנצח: בית האופנה היוקרתי בלנסיאגה משיק קולקציה חדשה באמצעות משחק וידאו
המשחק, Afterworld: Age of Tomorrow, מסמן צעד משמעותי נוסף בחיבור בין אופנה לגיימינג. הוא יהיה זמין החל ב-6 בדצמבר ויתגמל את מי שיסיימו אותו ב"סדרה של תרגילי נשימה באוטופיה וירטואלית"
בית האופנה היוקרתי בלנסיאגה ישיק את הקולקציה הבאה שלו ביום ראשון הקרוב, 6 בדצמבר, בפורמט מפתיע: משחק מחשב בשם Afterworld: Age of Tomorrow. בלנסיאגה, אחד השמות הנוצצים בעולם האופנה העילית, מוכר בזכות גישה אוונגרדית לאופנה. את המשחק מתארים שם כ"הרפתקה אלגורית" המתרחשת בשנת 2031, שם "אווטאר של גיבור נע דרך אזורים ייחודיים ומבצע משימות ואינטרקציות". על הדרך, השחקן יפגוש דמויות לבושות בפריטים החדשים של בלנסיאגה. זה נשמע כמו תיאור טכני של התנאים המינימליים למשחק מחשב, וייתכן כי הוא מעיד על כך שבבלנסיאגה מניחים כי עבור רבים, Afterworld יהווה אינטרקציה ראשונה עם גיימינג.
- Tetris Effect: המשחק הקלאסי נולד מחדש כחוויה חושית מרהיבה שאסור לפספס
- הלהיט החדש מסין מטשטש את הגבול בין משחקים להימורים, ואולי זה לא כל כך נורא
- גם כאן אפשר: כך הפכה CD Projekt הפולנית מדוכן דיסקים צרובים לאימפריית גיימינג עולמית
היוצרים מבטיחים "מסע משחקי" שיציג "חזרה לאיזון בריא יותר של טבע ותעשייה". שחקנים שיסיימו את המשחק יקבלו, כפרס על עמלם, "סדרה של תרגילי נשימה באוטופיה וירטואלית".
לפי The Verge, המשחק יפעל בכל הדפדפנים, מה שיהפוך את החוויה הוירטואלית לנגישה לקהל הרחב ביותר – דבר שאי אפשר להגיד על הפריטים של בלנסיאגה, שנמכרים במאות ואלפי דולרים. הפנייה של בית האופנה למחוזות וירטואליים מעידה על המשבר העמוק שבו שרוי כל עולם האופנה בשנה זו. לצד חוסר היכולת לקיים אירועי השקה יוקרתיים, נרשמת ירידה בצורך של אנשים בבגדים בכלל ובבגדי יוקרה בפרט, הן בשל המשבר הכלכלי העולמי והן בשל האיסור על קיומם של אירועים שאליהם – לרוב – לובשים בגדים של מותגים כמו בלנסיאגה. הקושי הזה כבר הוביל את בית האופנה להשיק את קולקציית הקיץ ל-2021 ביוטיוב בחודש שעבר.
הצעד השיווקי של בלנסיאגה הוא מקורי אך לא חלוצי לגמרי. לפני כמה שבועות, עם צאת המשחק Spider-Man: Miles Morales הושק גם שיתוף פעולה רשמי של יוצרי המשחק עם חברת אדידס, שעיצבה דגם נעליים מיוחד עבור גיבור המשחק – לצד גרסה פיזית שנמכרת כמרצ'נדייז רשמי. הראפר טראביס סקוט, שכבר רשם שיתוף פעולה רבתחומי חלוצי אחד כאשר ערך הופעה שלמה בפורטנייט, גם יצר יחד עם נייקי סדרה מוגבלת ביותר של שורה של נעליים ופריטי לבוש אחרים במיתוג של פלייסטיישן.
כנראה שהחלוצים בתחום היו אנשי המותג לואי ויטון, ששיתפו בסוף השנה שעברה פעולה עם המשחק League of Legends, אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר של הגיימינג בעשור האחרון. שם המהלך השיווקי היה כפול: לואי ויטון ייצרו קולקציית בגדים ומוצרים שהתבססה על האסתטיקה של להיט האונליין ותופעת ה-eSports. במקביל בחנות הדיגיטלית של המשחק הושקו פריטים וירטואליים שעוצבו בלואי ויטון. ככל שמרחבים דיגיטליים תופסים נפח יותר ויותר גדול בחיים של אנשים, פריטים וירטואלים שמאפשרים לעצב ולאפיין דמויות – המכונים לרוב סקינים – יהפכו מרכזיים יותר ויותר. בתעשיית האופנה הקלאסית מפנימים כעת שהכישורים הספציפיים שלהם יכולים להניב להם רווחים גדולים אם ישכילו לייצר שיתופי פעולה בתחום – ואולי להתחיל ליזום משחקים משלהם.
מלבד אפיק הכנסות חדש לתעשיות חיצוניות, הכניסה של כישרונות מתחומים אחרים לגיימינג יכולה להרחיב את ההגדרה של המשחקים עצמם, ואלה ישתנו ככל שתעשיות חדשות יוסיפו להתעניין בתחומים האלו.
אחד משיתופי הפעולה המקיפים ביותר הגיע בשנה שעברה מצד הידאו קוג'ימה, יוצר מבריק ואקסצנטרי שידוע בעיקר בשל סדרת Metal Gear Solid. ב-Death Stranding, משחק אקשן ניסיוני שקוג'ימה הוציא בשנה שעברה, השתתפו כשחקנים אורחים רבים מחבריו מתחום הבידור והאמנות, למשל השחקן נורמן רידוס, הבמאי גיירמו דל טורו והקומיקאי קונאן או'בריאן. דמות פחות מוכרת הייתה זו של ארולסון יו, מעצב אופנה שמוביל את המותג הגרמני היוקרתי Acronym. מעטים זיהו את יו במשחק ואף מעטים יותר ידעו כי הוא חבר לקוג'ימה כדי לעצב את מדי העבודה העתידניים שאותם לובשים גיבורי המשחק. כחצי שנה לאחר צאת המשחק, Acronym החלו למכור את הג'קט הייחודי שלובש גיבור המשחק, סאם ברידג'ס, במהדורה מוגבלת שעולה 1,785 דולר. בעולם פוסט-אפוקליפטי שבו יורד גשם הגורם לדברים להזדקן ולהתפרק, שווה להשקיע כל סנט במעיל שייגן עליך מפניו. בעולם שלנו הגשם עדיין לא קטלני, אבל זה לא יעצור את מעריצי המשחק שוחרי האופנה מלהוציא ערימה גדולה של סנטים על המעיל.