תחזית טכנולוגית
חרף ההבטחות, מהפכת הרכב האוטונומי לא תתממש השנה
התאונה הקטלנית של הרכב האוטונומי שפיתחה אובר הוכיחה שאנו לא מוכנים לעולם בו מכוניות עצמוניות דורסות אנשים בקביעות - שלב ביניים בלתי נמנע בהתפתחות הטכנולוגיה הזו; לפיכך, פריסת מכוניות שכאלה תהיה איטית ומוגבלת משהוערך בעבר
- כמו באמריקה: הבחירות קרובות, ואיתן גם הפייק ניוז
- הרובוטים יפלשו לרחובות הערים
- תנאים לניצחון: סין תעבור להובלה מול ארה"ב
הסיבה לכך שמהפכת הרכב האוטונומי לא תפרוץ השנה היא שחרף ההבטחות והציפיות, ב-2018 התברר שמכוניות ללא נהג הן משימה מורכבת בהרבה משחברות רבות סברו אך לפני שנתיים-שלוש.
התאונה הקטלנית שגרמה המכונית האוטונומית של אובר ותגובת הציבור אליה חשפו שאנחנו עוד לא מוכנים לעולם שבו מכוניות ללא נהג דורסות בני אדם על בסיס קבוע - דבר בלתי נמנע לדעת כל המומחים, גם אם שיעור התאונות יהיה נמוך בהרבה מהמקובל עם נהגים אנושיים. במקביל, התברר שהמכשולים הטכנולוגיים מורכבים מהצפוי. כך, רק לאחרונה נאלצה מובילת התחום וויימו לשנות את שיטת המבחן של המכוניות האוטנומיות שלה, ולהחזיר את נהגי הבטיחות מהמושב האחורי למושב הנהג.
לטענת חלק מהמומחים בתחום הבינה המלאכותית, ייתכן שהטכנולוגיות שמשמשות את החברות בתחום הרכב האוטונומי - כלמידה עמוקה או למידת מכונה - לא יוכלו לעולם לספק את הסחורה. זאת, משום שטכנולוגיות אלו יודעות להתמודד רק עם מצבים מוכרים ומתקשות להתמודד עם מצבים סבוכים ובלתי צפויים, כמו שמתעוררים כל הזמן בעת נהיגה.
תושבי ארה"ב ואירופה צפויים להתחיל לראות מכוניות אוטונומיות בכבישים כבר השנה, אפילו כאלו שזמינות בצורה זו או אחרת לשימושם של אנשים מהשורה. אך הפריסה של מכוניות אלו תהיה מוגבלת ואפשרויות השימוש בהן יהיו מצומצמות להחריד. החזון לפיו מכוניות אוטונומיות יחליפו לחלוטין את הרכב הרגיל מבוסס נהג אנושי עדיין קיים, פשוט ייקח לו הרבה יותר זמן להתממש.