$
מכשירים ומדריכים

תחזית טכנולוגית

הרובוטים יפלשו לרחובות הערים

השיפור בפיתוחי רובוטיקה יאפשר ליותר חברות להשיק פיילוטים במרחב הציבורי, בעיקר בתחומי המשלוחים האוטונומיים. כמו כן, השנה נראה יותר רובוטים בתפקידים מנהליים בתשתיות לוגיסטיות שונות

רפאל קאהאן 10:0302.01.19

ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית ושילובה בעולם הרובוטיקה הובילה בשנים האחרונות לשלל פיתוחים, שמאפשרים לשחרר למרחב הציבורי מכונות שפועלות באופן עצמאי ללא הדרכה אנושית צמודה.

 

 

 

אף שההתפתחויות במחקר הרכב האוטונומי עדיין מעלות סימני שאלה, תחום הרובוטיקה בכל זאת נהנה מהפירות. בשנה החולפת נחשפו מספר פיתוחים שמסמנים את הכיוון שאליו צועד השילוב בין רובוטיקה לבינה מלאכותית.

 

 

רובוט משלוחים של Kiwi רובוט משלוחים של Kiwi צילום: אתר החברה

 

 

נראה שהתחום העיקרי שנהנה בשלב זה מהרובוטים בעלי היכולות העצמאיות הוא משלוחים, תחום שמלכתחילה היה מושך עבור משקיעים וסטארט-אפים.

 

 

 

בשנה האחרונה צצו עוד ועוד רובוטי שליחויות שמנווטים לבד בין נקודת השילוח ללקוח שהזמין את המוצר, בהם הרובוטים של הסטארט-אפ Starship של מייסדי סקייפ שפועל בקמפוסים של חברות ואוניברסיטאות; רובוטי Kiwi שפועלים בקמפוס של ברקלי במפרץ סן פרנסיסקו; רובוטי משלוחי המזון של Yunji הסינית; או הרחפנים של Zipline, שנועדו להעברת תרופות וסיוע לאזורי אסון.

 

במקביל ניכרת התעוררות בפיתוח רובוטים לוגיסטיים ותפעוליים, המיועדים לאיסוף מוצרים במחסני ענק כמו של אמזון, או לניקוי רצפות של חנויות כמו בוולמארט. הביקוש הגובר למשלוחי מזון דוחף לא רק פיתוח של רובוטי שליחויות למייל האחרון, אלא מקדם גם רובוטים לליקוט מוצרים, כמו אלו של Alphabot שאוספים מוצרים לפי הזמנות שהגיעו לאתר וולמארט.

 

 

 

מעבר לפיתוח הטכנולוגיה עצמה חברות הרובוטיקה מתמודדות כעת גם עם מחסום הרגולציה. במקומות רבים עדיין נאסר להפעיל במרחב הציבורי רובוטים אוטונומיים נטולי מפעיל אנושי. אך כבר ב-2018 יותר ויותר ערים בארה"ב ובסין החלו להתיר פיילוטים לבדיקת רובוטים כאלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x