גוגל הולמת באמזון: חסמה את מכשירי יריבתה מגישה ליוטיוב
הרמקול החכם אקו Show וסטרימר ה-Fire TV לא יוכלו להפעיל את יישום שירות הווידאו הפופולרי. לטענת גוגל, החסימה בוצעה כי אמזון מסרבת למכור את הרמקול המתחרה מתוצרתה ולאחרונה אף הסירה מעמודיה מוצר של Nest
- פרסום מקוון, תמונת מצב: הדואופול של פייסבוק וגוגל מתחזק
- גישת אמזון לבינה מלאכותית: ג'ף בזוס יפתח מכולת
- אמזון נכנסת לטריטוריה חדשה: משיקה את אלקסה לעסקים
העימות בין החברות החל לפני כחודשיים, כשגוגל הפסיקה לתמוך בגרסה ייעודית של יוטיוב לסטיק הטלוויזיה ולרמקול החכם של אמזון. בתגובה, ענקית הסחר המקוון הסירה מאתרה את מוצרי הבית החכם של Nest, חברה-אחות של גוגל, ובהם התרמוסטט החכם, המצלמה החכמה ומערכת האזעקה הביתית של החברה.
לפני שבועיים החזירה אמזון את יוטיוב למכשיריה, בגרסה בעיצוב שונה שדמה יותר לגרסת הדסקטופ של האתר ופחות לגרסה מותאמת למכשירים מיוחדים. היה זה פתרון חלקי ולא מושלם, אך בעבור המשתמשים - יותר טוב מכלום. ואולם, אתמול חסמה גוגל גם את הגישה הזו ושוב הותירה את בעלי המכשירים של אמזון בלי גישה לאתר שיתוף הווידאו הפופולרי בעולם.
"ניסינו להגיע להסכם עם אמזון שיאפשר ללקוחות גישה הדדית למוצרים ולשירותים של שתינו", מסרה גוגל בהודעה לעיתונות. "אבל אמזון לא מוכרת מוצרי גוגל כמו כרומקאסט וגוגל הום, לא מאפשרת למשתמש גוגל קאסט גישה לשירות הסטרימינג שלה, ובחודש שעבר הפסיקה למכור חלק ממוצרי Nest. לאור חוסר ההדדיות הזה, אנחנו לא מספקים תמיכה ליוטיוב באקו שואו ובפייר TV. אנחנו מקווים להגיע בקרוב להסכם שיפתור את סוגיות אלו".
אמזון לא נשארה חייבת, ומסרה בתגובה: "אקו שואו ופייר TV יכולים להציג עכשיו גרסאות רשת רגילות של יוטיוב. גוגל קבעה תקדים מאכזב בכך שבחרה סלקטיבית לחסום לקוחות מגישה לאתר פתוח. אנחנו מקווים לפתור את זה עם גוגל בקרוב".