פרשנות
גישת אמזון לבינה מלאכותית: ג'ף בזוס יפתח מכולת
אמזון מנסה להשתלט על שוק הבינה המלאכותית עם מחירים נמוכים; היא מתכננת להציע יכולות בינת מכונה ללקוחות שירותי הענן שלה, מה שיספק למפתחים טכנולוגיה מתקדמת במחיר זמין
כנס חטיבת הענן של אמזון שנערך בימים אלה בלאס וגאס מהווה סימן טוב לגבי הכיוון שאליו מכוונת חברת הענק. אף שהיא המובילה העולמית בתחום שירותי הענן מבחינת נתח שוק, אמזון מפגרת אחרי מתחרותיה מבחינת חדשנות השירותים שהיא מציעה.
- אמזון חושפת פלטפורמות AI ו-IoT כשירות ענן
- אמזון השיקה פלטפורמה לפיתוח יישומי AR ו-VR
- מתמוטטים - וחוזרים לעבודה: הפועלים הנרצעים של אמזון
הסיבה לכך פשוטה: אמזון לא מעוניינת בחדשנות אלא אם היא משרתת את שורת הרווח שלה. כזה הוא השימוש שעושה אמזון ב-Lex, מנוע הבינה המלאכותית שמאחורי הסייעת החכמה שלה אלקסה.
אמזון מוכרת את השירותים של לקס ללקוחות שירותי המחשוב בענן שלה שרוצים יכולות בינה מלאכותית (AI). אבל היכולות של לקס מוגבלות - הן טובות מספיק לסייעת חכמה אבל חלשות בתחומי הלמידה העמוקה ולמידת המכונה, מושגי המפתח החדשים בתחום ה-AI. אלו הטכנולוגיות שעומדות מאחורי יכולות כמו זיהוי דיבור טבעי ופיתוח רכב אוטונומי.
כעת הולכת אמזון לשתף פעולה עם אנווידיה, שמספקת שבבי AI לשרתיה, כדי להציע שירותי למידת מכונה ללקוחות מחשוב הענן שלה. לצד שורה של מהלכים תומכים היא מגבירה את היצע השירותים שלה בתחום ה-AI ומכוונת לשבירת המחירים בשוק.
אמזון רוצה לשחזר בעולם ה-AI את מה שעשתה במחשוב הענן - להפוך אותו לסופרמקט של מוצרים בעלויות סבירות. טכנולוגית, השירותים שלה לא טובים בהרבה מאלו שמציעות המתחרות. אבל במחיר, במחיר היא חזקה. שאלת המפתח תהיה כמה מהר יגיבו המתחרות. אחרי שהפסידו לאמזון את הבכורה בתחום הענן סביר להניח שימהרו להציע שירותים מתחרים גם בתחום הבינה המלאכותית. השאלה היא כמה הם יעלו.
הכותב הוא הוא אורח החברה בלאס וגאס