$
אפליקציות

תקוות, פחדים, סטיות: מהו המידע שטינדר אוספת עליכם מאחורי הגב?

אפליקציית הדייטינג הפופולרית גילתה שהיא שומרת מידע משתמשים במשך שנים. בין היתר, היא יודעת על כל לייק שלכם, כל תמונה שפרסמתם וכל מקום בו הייתם. בנוסף, היא מנטרת את הרגלי החיזור, ההעדפות המיניות והצ'טים שלכם - כדי להציג חבילות פרסום ממוקדות

רפאל קאהאן 18:0126.09.17

אפליקציית הדייטינג הפופולרית טינדר, שלאחרונה הפכה למכניסה ביותר בחנות האפליקציות של אפל, אוספת מידע אישי בהיקפים מפתיעים; בין היתר, יודעת טינדר על כל לייק בפייסבוק שעשיתם, תחומי העניין שלכם, תמונות שפרסמתם ועוד.

 

 

עיתונאית צרפתית פנתה לחברה וביקשה לקבל את כל המידע שיש לטינדר עליה, בהתבסס על חוק הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי, שמחייב ספקי שירותים מקוונים להעביר למשתמשים נתוני מידע שנאסף עליהם. היא קיבלה 800 עמודים ובהם מידע על השכלתה, הגברים שהתעניינה בהם, היקף השימוש שלה באפליקציה, המיקום שלה בכל פעם, הודעות שכתבה וקיבלה ואף תמונות שהעלתה לאינסטגרם - למרות שהחשבון שלה נסגר מאז. בנוסף, כלל המידע את כל האינטראקציות מאז נרשמה לטינדר ב-2013.

 

 

אפליקציית טינדר אפליקציית טינדר צילום: GUYSGAB

 

 

מדען מידע מאוניברסיטת וושינגטון, אוליבר קיז, הסביר לדיפורטיי שהוא אמנם נחרד אך ממש לא הופתע מכמות המידע שנאסף אודותיה. "כמעט כל אפליקציה אוספת את אותו סוג מידע. פייסבוק למשל אוספת אלפי עמודים על כל אחד", אמר. אחת התובנות העיקריות מהניסוי שביצעה דיפורטיי נוגע לסוג ולאיכות המידע שהיא הייתה מוכנה לשתף. אם בפייסבוק המשתמשים נוטים להיזהר יותר ולשים לב למה שהם עושים, בטינדר, אופי האפליקציה והעובדה שהיא משמשת למציאת דייטים או פרטנרים למפגשים בעלי אופי מיני מייצר מידע הרבה יותר אינטימי וקרוב לאישיות ה"אמיתית" של המשתמש.

 

מחקר שנערך ביולי 2017 העלה שמשתמשי טינדר אכן נהגו לשתף הרבה יותר מידע מבלי לשים לב לכך. "טינדר ואפליקציות אחרות משתמשות במנגנון פסיכולוגי פשוט, העובדה שלא ניתן ל'הרגיש' מידע גורמת לנו להיות מופתעים כשהדפים האלה מוגשים לנו פיזית. אנחנו יצורים מוחשיים, אנחנו צריכים להרגיש את החומר כדי להבין אותו", הסביר לוק סטארק, סוציולוג טכנולוגיה מאוניברסיטת דארטמות'.

 

תקוות, פחדים, סטיות

 

דיפורטיי כתבה כ-1,700 הודעות בטינדר. קריאה בהם העלתה כמעט את כל תחומי העניין שלה וגם את הכי אינטימיים שבהם. "תקוות, פחדים, העדפות מיניות, סודות כמוסים, טינדר יודעת כמעט הכל עלי והיא מכירה את הגרסה האמיתית, הלא מכובדת, זו שעשתה העתק-הדבק של אותה בדיחה לשלושה פרופילים במקביל, או החלה בשיחות עם 16 מהם בערב הסילבסטר כל זאת כדי להתעלם מהם בבוטות למחרת".

 

 

 

טינדר ואפליקציות אחרות לא מסתפקות רק בלאסוף את הנתונים היבשים של השימוש - אלא גם מנתחת אותם. האם המשתמש מעדיף פרופילים ממוצא אפריקני, אסייתי או אירופי; איזה אנשים מעניינים אתכם; באילו מילים אתם משתמשים הכי הרבה; כמה זמן משתמשים בוהים בתמונת הפרופיל שלכם לפני שהם עושים סווייפ לימין או לשמאל. ניתוח של הפריטים האלה מביא לטינדר את ההכנסות שלה, היא מוכרת את המידע האישי הזה לתעשיית הפרסום בכסף רב. ומכיוון שמדובר במידע משובח וממוקד היא גם יכולה לגבות עבורו יותר ממפרסמים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x