מאקרו טכנולוגי
שידוך מאוחר מאוד: פייסבוק פוזלת להקמת שירות היכרויות
מה הביא את הרשת החברתית הגדולה בעולם להחל בצעדיה הראשנים דווקא עכשיו בעולם הדייטינג? אמנם היה ניסיון קודם בממשק העבר של פייסבוק, אבל מאז התחום השתנה מאוד ובזמן הזה טינדר ו-OkCupid הספיקו לשבור שיאי הכנסות
- דיווח: פייסבוק תיכנס לתחום הדייטינג
- יש כסף בפיק-אפ: טינדר הפכה לאפליקציה הכי מכניסה באפסטור
- כסף תמורת דייט: שלמו, וטינדר תחשוף מי התלהב מכם
עשור חלף עבר לו, ופייסבוק הפכה למכונת כסף משומנת שמחפשת כל העת מקורות הכנסה חדשים. השבוע חשף אתר Motherboard כי הרשת החברתית בוחנת תכונה חדשה שדומה מאד לשירותי היכרויות בסגנון טינדר. לפי הדיווח, החברה מציעה למשתמשים בשירות המסנג'ר שלה לשוחח עם משתמשים אחרים, אך רק אם הם מסכימים לכך.
מה השתנה שפייסבוק משתעשעת בהשקת שירות היכרויות? ובכן, בעיקר טינדר, וגם קצת .OkCupid הצלחת שירותי ההיכרויות וטינדר בראשם הביאה את המפרסמים לזנוח את הסטיגמות שהוצמדו להם ולמשתמשיהם כמקור לטראפיק לא איכותי. שנית, טינדר הוכיחה שיש כסף בתחום. מספר משתמשיה המשלמים צומח בהתמדה ובשבוע שעבר היא אף טיפסה לצמרת היישומים המכניסים (Grossing) באפסטור. מניית קבוצת מאץ' (,(Match שמחזיקה גם בטינדר וגם ב־,OkCupid זינקה ב-95% מאז הנפקתה לפני שנתיים וב-35% מתחילת השנה. בנוסף, שירותים כמו OkCupid מנתחים את התאמות המשתמשים לפי תחומי עניין ושאלונים מפורטים, ומייצרים שפע של דאטה שקל לנצל לפרסומות.
כעת פייסבוק עשויה להיכנס לתחום ולגרוף את כל הקופה. השחקנית השנייה בגודלה בתחום הפרסום העולמי תוכל להציע חבילות פרסום במוצר החדש למפרסמים הקיימים שלה. הידע העצום שהיא כבר מחזיקה על משתמשיה יקל עליה בהצעת שידוכים והתאמות. מה יעשו השחקניות הקיימות בשוק ההיכרויות? הן יצטרכו ללכת למחוזות אליהם פייסבוק חוששת להיכנס, כמו שימת דגש על שיח פוליטי כפי שהחלה לעשות .OkCupid בשורה התחתונה, מנהליהן יצטרכו לחשוב על פתרונות יצירתיים חדשים כדי לשמור את הראש מעל המים.