משרד התחבורה הגיש כתב אישום נגד אובר
החברה נאשמת בהפעלת הסעות פרטיות ללא רישיון, בניגוד לחוק המקומי. בכך, מצטרפת ישראל לרשימה ארוכה של מדינות שתובעות או חוקרות את אובר בשורת עבירות והפרות נהלים
- אובר משנה את המחיר, על חשבון הנהגים והנוסעים
- סקוור תסייע לנהגי המוניות להילחם באובר
- דידי צ'ושינג, "אובר הסינית", מתחילה לדבר אנגלית
כתב האישום הוגש על ידי יחידת התביעות הארצית של משרד התחבורה, לאחר מה שמכנים אנשיה "חקירה סמויה של מספר חודשים שנערכה על ידי חוקרי אגף פיקוח והחקירות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה".
בנוסף הוגש כתב אישום על הפעלת שירותי הסעות נוסעים בשכר, בניגוד לדין כנגד המנהל בפועל של חברת אובר, כמו גם כנגד שישה נהגים נוספים שביצעו ברכבם הסעות פרטיות בשכר. במסגרת החקירה, חוקרים של משרד התחבורה התחזו לנוסעים תמימים וביצעו נסיעות בכלי הרכב.
החקירה נגד אובר החלה במרץ האחרון, עת נשאל מנכ"ל החברה יוני גריפמן האם הוא מסיע אנשים כנגד החוק. בכתב האישום נטען כי אובר גייסה נהגי רכב פרטיים לצורך הפעלת שירות הסעות פרטיות, ללא רישיון הסעה, תוך שהיא גובה 25% מעלות כל נסיעה בכלי הרכב הפרטיים. לפיכך, "חברת אובר, מנהלה ונהגי הרכב הפרטי שהסיעו נוסעים בניגוד לחוק מואשמים בשלושה סעיפי אישום מרכזיים, אי קיום חובת רישיון עיסוק, אי קיום חובת רישיון הפעלה והסעת נוסעים בשכר".
אובר נמצאת בחקירות, תביעות, בדיקות רגולציה ומהלכי מניעה שונים במדינות רבות בעולם - בגין התנהלותה בשוק ההיסעים, פגיעה בזכויות עובדים, חשד לגניבת מידע עסקי ועוד.
אובר ישראל מסרה בתגובה לפרסום ב"כלכליסט": "פיילוט UberNIGHT נבנה בהתאם לרגולציה בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שפועלות בשוק הישראלי למטרת החזר הוצאות. ציבור הנוסעים והנהגים בישראל כבר נהנים משירות UberNIGHT בזמנים שבהם אלטרנטיבות התחבורה מוגבלות, ו-Uber מחויבת להמשיך לפעול להורדת מחירי הנסיעה בישראל".