סקוור תסייע לנהגי המוניות להילחם באובר
חברת שירותי התשלום חשפה פרויקט שיאפשר לנהגים להעניק שירותי נסיעות מתקדמים, לקבל תשלומים באשראי, להקים שירות שיתוף נסיעות ואף להציע שירות שליחויות. המטרה: להעניק להם כוח בתחרות עם נהגי אפליקציות ההיסעים
- האם אובר ניסתה לגנוב את העתיד?
- חקירה פלילית נגד אובר בארה"ב: סייעה לנהגיה לחמוק מהחוק
- אובר: נפעיל מכוניות מעופפות עד 2020
השירות שתפעיל סקוור יאפשר לנהגים לעדכן בזמן אמת מחירי נסיעות במהירות ובשקיפות - ולפתוח אפשרויות תשלום בכרטיסי אשראי וארנקם דיגיטליים שונים, מה שלא היה קיים אצל רבים מהם. הוא יוטמע ב-8,500 מוניות על פני 90 חברות מוניות שונות הפועלות בעיר. המהלך צפוי להיות מושלם עד סוף אוגוסט 2017.
לפי דיווח של סוכנות בלומברג, האפליקציה הייחודית שסקוור מציעה לפרויקט תהיה פתוחה למפתחים, כדי שתשתפר עם הזמן לפי צורכי הנהגים. במחלקת הרכב להשכרה ציינו שנהגים יוכלו להציע הנחות שונות ללקוחות מסיבות מגוונות, להעניק שירותי שליחויות ולהקים מערכת לשיתוף נסיעות.
נהגי המוניות יהיו מחוייבים להתקין את האפליקציה של סקוור, אך לא להסיר את האפליקציות הקיימות שלהם. הנהגים לא יידרשו לשלם עבור ההתקנה בשום אופן ובמקום זאת תגבה מהם עמלה שלא תחרוג מ-2.65% מעלות הנסיעה. זהו שיעור הנמוך מהסטנדרט שהנהיגה עד כה סקוור - 2.75% עמלת מכירה - ונמוך משמעותית מהעמלה שגובות חברות מוניות שנע בין 3.5% ל-5% עבור כל נסיעה. השירות של סקוור יתמוך גם באפשרויות טיפים לנהגים וקבלות אלקטרוניות.
רוח גבית לתחרות מול אובר
כל עוד פעלו המוניות בעיר עם מנגנוני תשלום פחות מתוחכמים, הם התקשו לעמוד בתחרות הגוברת מצד נהגי אובר וליפט. שתי האפליקציות משבשות את שוק המוניות ברחבי העולם זה כמה שנים בהצלחה יתרה. מדינות שונות, במאמץ להגן על הנהגים ועל הנוסעים שמשתמשים בשירות עם פיקוח חלקי, מטילות על החברות מגבלות שונות. שירות אובר למשל נחסם לתקופה מוגבלת על ידי ממשלות טיוואן ואיטליה ובישראל הוא פועל בצורה מצומצמת בשעות הלילה בתל אביב בלבד.
בארה"ב, לעומת זאת כניסת שירותים אלו התקבלה בברכה ובוושינגטון הבירה אף החליטה העירייה לשנות את שמו של איגוד המוניות למחלקת הרכב להשכרה כדי להכיל את השינוי בשירותי ההסעה.
סקוור הוקמה על ידי מייסד שותף ומנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי בשנת 2011. החברה מציעה חלופה ללא עלות למסופי האשראי הקיימים בבתי עסק, זאת בתמורה לעמלת מכירה באחוזים קבועים. החברה שהונפקה בשלהי 2015 בכשלושה מיליארד דולר - מיליארד דולר פחות משוויה כחברה פרטית. מאז התאוששה ונסחרת היום לפי שווי של 7.35 מיליארד דולר.