שירות המשלוחים של Gett מתרחב: יצרף שליחים ובתי עסק נוספים
החברה השיקה את השירות לפני כשנה במתכונת מצומצמת וכעת היא מרחיבה את מספר השליחים, בתי העסק ואזורי החלוקה. השירות פועל במודל של כלכלה שיתופית שבו כל אדם יכול להיות שליח לעת מצוא
Gett (לשעבר גט טקסי) מרחיבה את שירות המשלוחים שלה, ומאפשרת מעתה לכל משתמש שמצויד בכל רכב, כולל אופניים חשמליים, לעבוד כשליח. במקביל, בעלי עסקים מכל סוג, ובפרט מסעדות, יוכלו לעשות שימוש בשירות על מנת לספק משלוחים.
- האם סטארט-אפ של שני חוקרים מ-MIT הוא התחרות הכי גדולה של אובר?
- המרכז בישראל נסגר ומוטט את Karhoo הבריטית
- היעד ברור: האפליקציה החדשה של אובר חוזה את צרכי המשתמש
גט השיקה את שירות המשלוחים שלה לפני כשנה, ועד עתה הוא פעל בצורה מצומצת, עם מספר מוגבל של שליחים שנבחרו מראש ושירת בעיקר משתשמים פרטיים בגוש דן, שיכלו לשלוח חבילות של עד 3 ק"ג בזמני איסוף ומסירה של דקות ספורות.
עתה מרחיבה החברה את השירות משמעותית. מעתה, כל בעל רכב ממונע – מכונית, אופנוע, קטנוע ואפילו אופניים חשמליים יוכל לבקש לעבוד כשליח בשירות באמצעות כניסה לקישור ומילוי פרטים. בחברה טוענים ששליחים שעבדו בצי המשלוחים של גט במשרה מלאה השתכרו יותר מ-10,000 שקל בחודש. עם זאת, סכום זה לא כולל כנראה הוצאות דלק ותחזוקה ואין כמובן שום ודאות ששליחים חדשים שיצטרפו לשירות ישתכרו סכום דומה.
ואולם, החידוש המשמעותי ביותר הוא האפשרות של בתי עסק מכל סוג – מסעדות, משרדים ואתרי קניות מקוונים – לעשות שימוש בשירות לצרכיהם. בכך מנסה החברה למצב את עצמה כחברת משלוחים לכל צורך, שמתחרה הן בחברות שילוח מהיר מסורתיות, הן בחברות לשליחת חבילות דוגמת DHL או רשות הדואר והן בחברות שמספקות שירותי משלוחי מזון למסעדות.
החברה עושה זאת באמצעות מודל כלכלה שיתופית שבו כל אדם יכול להיות שליח לעת מצוא. מדובר במודל שדומה לזה שמפעילה אובר בעולם התחבורה עם שירות אוברX (שבגלל איסור רגולטורי לא זמין בארץ), ושכניסתו לארץ עלולה לאיים על מודל ההכנסות המרכזי של גט – שירות הזמנת המוניות של החברה. עם השקת שירות השליחויות החדש, אי-אפשר שלא לתהות האם גט נערכת לאפשרות של מתן אישור רגולטורי לאוברX ולאפשרות שתפעיל שירות דומה משלה.
בגט מבטיחים זמן איסוף מרבי של 10 דקות מרגע ההזמנה באפליקציה, כאשר התשלום יתבצע לפי מחירון קבוע מראש, בהתאם לנקודת המוצא וליעד. בשלב הראשון יפעל השירות בתל אביב, רמת גן, גבעתיים ובני ברק בין 9 ל-22 ובעתיד מתכננת החברה להרחיבו לערים נוספות.