האם סטארט-אפ של שני חוקרים מ-MIT הוא התחרות הכי גדולה של אובר?
חברת Nutonomy הכריזה על השקת פיילוט שני למוניות אוטונומיות בבוסטון כשהיא מקדימה ענקיות כמו גוגל וטסלה. החברה כבר בוחנת את הטכנולוגיה שלה על כבישים ציבוריים בסינגפור מאז אוגוסט
- הכנסות מובילאיי ברבעון השלישי זינקו ב-34% ל-95 מיליון דולר
- עסקת ענק בסמסונג: רוכשת חברת הנדסה טכנולוגית לרכב תמורת 8 מיליארד דולר
- היה הגה? כל מה שאתם עוד לא יודעים על הרכב האוטונומי
"המבדקים הללו יאפשרו למהנדסים שלנו להבין כיצד להתאים את התוכנה שלנו לתנאי מזג האוויר ותנועת הרכבים הייחודיים של סביבה זו", אמר מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, קארל אייגנמה, בהצהרה לתקשורת. היכולות שהפיילוט אמור לסייע לחברה לשפר כוללות זיהוי תמרורים וסימני דרך אחרים, לצד התמודדות עם הולכי רגל ורוכבי אופניים. "הסיבה שבגללה אנחנו יכולים להתקדם מהר היא כי כבר התמודדנו עם הרבה מאוד שגיאות ובעיות", אמר אייגנמה בהתייחס לשאלה כיצד החברה מצליחה לממש את חזון המונית האוטונומית מהר יותר מהחברות האחרות בתחום, כגון גוגל או טסלה.
נוטונומי החלה כפרויקט מחקר של אייגנמה (מנהל קבוצת המחקר ברובוטיקה ב-MIT) ושותפו אמיליו פרזולי, פרופ' לאווירונאוטיקה, כאשר עבדו יחד כחוקרים באוניברסיטה. ב-2013 הם הפכו אותה לסטארט-אפ שגייס מאז קרוב ל-20 מיליון דולר מקרנות כמו סיגנל ונצ'רס וסמסונג ונצ'רס, לצד קרן ההשקעות של יו"ר פורד ביל פורד. היא החלה בבחינה ראשונה של הטכנולוגיה שלה על כבישים ציבוריים בשכונה של סינגפור, בה מפעילה הממשלה פרויקט תחבורתי המאפשר ביצוע ניסויים בטכנולוגיות חדשניות שונות כגון רכבים אוטונומיים, כאשר ב-2018 היא מתכננת להרחיב את צי הרכבים ולהפוך את השירות למסחרי.
הפיילוט של אובר בפיטסבורג כולל לעת עתה שש מכוניות מתוצרת וולוו שנוסעות עם מהנדס שיכול לקחת פיקוד על הרכב במקרה הצורך, כאשר הנסיעות ברכבים אלו מוצעות בשלב זה לחלק קטן מלקוחות החברה. במקביל מבצעת Otto הישראלית שבבעלות החברה ניסויים במשאיות אוטונומיות על כבישים ציבוריים במדינות אחרות בארה"ב.