היעד ברור: האפליקציה החדשה של אובר חוזה את צרכי המשתמש
חברת ההסעות הציגה גרסה חדשה לאפליקציה שלה שיודעת לסרוק את יומן המשתמש ולהציע לו הסעה מראש, לומדת את הרגליו ומציעה לו שירותים נוספים. בנוסף, בעת הזמנת נסיעה תספק האפליקציה הערכת זמן ועלות כוללת
אובר מצהירה שוב ושוב שהיא אינה רואה את עצמה כאפליקציית מוניות אלא כחברת טכנולוגיה, ואתמול (ד') היא עשתה צעד נוסף על מנת לשנות את התפיסה הציבורית שלה: הגרסה החדשה של אפליקציית החברה מצוידת בבינה מלאכותית שיכולה ללמוד את הרגלי השימוש של המשתמש ואף לצפות מראש את צרכיו.
- כלכלה חדשה, בעיות ישנות: הגזענות של אובר וליפט
- אובר מתכוננת למכונית המעופפת
- תקדים בבריטניה: אובר חויבה להעניק לנהגיה חופשות והפסקות בתשלום
בנוסף לעיצוב החדש, שאמור להיות נקי ויעיל יותר, האפליקציה יודעת למשל לסרוק את יומן הפגישות של המשתמש ותציע למשתמש להזמין מראש הסעה ליעד. אלטרנטיבית, היא גם תדע את מצב הפקקים והרגלי הנסיעות שלכם, כך שאם אתם לוקחים כל יום הסעה מהמשרד לתחנת הרכבת הקרובה, היא תציע לכם להזמין מראש הסעה שתביא אתכם לתחנה בזמן לרכבת שאתם לוקחים מדי יום. ההצעות האלו יופיעו למשתמש כהתראה והוא יוכל לאשר את ההזמנה בלחיצת כפתור אחת.
בנוסף, האפליקציה גם מתמשקת עם מסדי נתונים חיצוניים, כגון Yelp – כך למשל, אם אתם בדרככם הביתה עם הסעה של אובר, תוכלו להזמין משלוח אוכל והאפליקציה תתזמן אותו לזמן ההגעה שלכם. האפליקציה תדע לשתף את המיקום שלכם ואת המרחק שלכם מהבית עם השליח, כדי שהאוכל יגיע דקות בודדות אחרי שנכנסתם הביתה. זה לא הכל. אם אתם נפגשים עם חבר ביעד מסוים הוא יוכל לשלוח לכם הזמנה, וההסעה של אובר תיקח אתכם ישירות ליעד שבו הוא נמצא.
האפליקציה גם תכלול כלי חדש בשם UberFeed, שיכלול עדכונים משירותים כגון סנאפצ'ט ופורסקוור, שיספק להם מידע על השירותים באזור. לפי טרוויס קלאניק, מנכ"ל החברה, מטרת הפיד היא לספק למשתמשים מידע בזמן הנסיעה. "אנחנו רוצים לדעת מה אתה צריך עוד לפני שאתה צריך אותו, וכך נוכל לספק לך שירות הרבה יותר אלגנטי ויעיל".
בכל המקרים, אובר תיתן למשתמש הערכה מראש של זמן הנסיעה והעלות הכוללת, בהתאם לשירות שהוא יבחר. כל השירותים השונים של אובר, משירות ההסעות הקבוצתיות UberPool, דרך השירות היוקרתי UberBlack ועד לשירות ההסעות הנפוץ יותר UberX, יהיו זמינים בתוך אותו תפריט – בדומה לעיצוב של האפליקציה המתחרה, גט. המשתמש יוכל לבחור את סוג השירות שמתאים לו.
כל השירותים הללו מכוונים כמובן למטרות האסטרטגיות לטווח הרחוק של אובר – כאשר החברה תוכל להציע שירותי מוניות ללא נהג, ותוכל לשלוט בצי המוניות שלה בצורה חכמה.