ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שיחת ועידה

"העסקים שקרובים לבית עלו במכירות"

כך לדברי רון שלי, מומחה שיווק וחדשנות, שותף בקבוצת דבי, נציגת סוכנות Edelman הבינלאומית בוועידת קמעונאים קטנים של כלכליסט ובנק לאומי; לדבריו, "הקרבה האישית מייצרת הזדמנות לעסקים קטנים לתת את היתרון שלהם ביחס לרשתות הגדולות"

נורית קדוש 15:5902.09.20

משבר הקורונה יצר הזדמנות גדולה לעסקים הקטנים שמבוסס על קהילתיות. לדברי רון שלי, מומחה שיווק וחדשנות, שותף בקבוצת דבי, נציגת סוכנות Edelman הבינלאומית, הריחוק החברתי שחווינו בקורונה גרם לתגובה טבעית, של חיפוש קרבה אישית.

 

 

"ראינו שברבעון השני, העסקים שקרובים לבית עלו במכירות, גם בסופרמרקטים וגם בעסקים שכונתיים אחרים. הקרבה האישית מייצרת הזדמנות לעסקים קטנים לתת את היתרון שלהם ביחס לרשתות הגדולות שהבחינו בתופעה הזו ונכנסות היום לתוך שכונות ומציעות משלוחים מהירים לשכנים.

 

"עסק קטן לא יכול להלחם עם רשת גדולה במחיר ולא בלוגיסטיקה, הנשק העקרי של הקמעונאי הקטן זה הקשר האישי שלו והרצון, שעלה במשבר הקורונה להגיע אליו בזכות הקרבה הפיזית והאישית".

 

רון שלי, שותף קבוצת דבי רון שלי, שותף קבוצת דבי צילום: אוסנת רום

 

שלי טוען כי עסקים קטנים יכולים לגבור על רשתות קמעונאיות בפעילות אונליין מקומית: "גם לעסק קטן יש כלים שבעבר היו זמינים בעיקר לעסקים הגדולים. הקמעונאי הקטן יכול לנצל את הקרבה האישית גם באונליין. לדוגמא, ילדים שהולכים לצופים וקונים בחנות השכונתית את כל הציוד למחנה הקיץ, כי בעל העסק מכיר ויודע מה הם מחפשים וזה סל שהוא יכול להעלות עם מבצעיים יחודיים לשכונה בחנות הפיזית ובאונליין. הצורה ההיברידית, היא הדרך שבה עסקים צריכים להתנהל בניו נורמל. לעסק מקומי יש יכולת קשב גבוהה בהרבה מרשת ארצית.

 

"להיכרות עם הקהל יש יכולת לפתוח הזדמנות להיות מעורב לקהילה. מכירות בגאז', שהתחילו בתקופת הקורונה, הגיעו מאותו מקום של אנשים עם עסקים קטנים שנכנסו לקבוצות פייסבוק של שכונות שונות והתחילו להציע את מרכולתם, קבעו תאריך בו הגיעו לשכונה ומכרו מהרכב. למנהל רשת, אין אפשרות להכנס לעשרות קבוצות פייסבוק בפריסה ארצית ולייצר את הדיאלוג הזה שעסק קטן יכול".

 

שלי טוען כי דווקא משבר הקורונה, יצר הזדמנות לעסקים הקטנים לגייס מומחי שיווק בעלויות נמוכות. "בתקופת הקורונה נוצרו הזדמנויות גם נגישות למשאבים שהיו בעבר יקרים והפכו לזמינים יותר. לדוגמא, מומחי אונליין ושיווק שעבדו בחברות גדולות והיום יושבים בבית בחל"ת ובונים עצמם מחדש להציע את השירותים כפרילנסרים והם המשאב שעסק קטן צריך ויחד הם יוכלו לפתח פעילות מקצועית ובמחירי פוסט קורונה. הזמן הניהולי שנדרש מצדיק את ההשקעה".

 

שלי מעריך כי השינויים בהרגלי הצריכה כאן כדי להשאר, גם אחרי שיחלוף משבר הקורונה: "אין ספק שהתחזקות האונליין לא התחילה בקורונה, אלא רק תפס תאוצה. המצב לא יחזור אחורה, גם פגישות הזום לא יעלמו אחרי הקורונה, אלא יווצר מודל היברידי וחלק נעשה בזום וחלק במשרד. גם הקניות יתנהלו כך: חלק יעשו בצורה פיזית וגם אז, העסקים המקומיים יוכלו להנות מזה".

x