ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שיחת ועידה

"חברות יכלו להתפנות להשקיע את כל המשאבים בניהול פעילות אונליין"

כך לדברי אודליה אורבך, מנכ"לית-שותפה באיקומיוניטי, המתמחה בהקמה ובליווי חנויות שרוצות לסחור בזירת אמזון בכל העולם, בוועידת קמעונאים קטנים של כלכליסט ובנק לאומי; לדבריה, "הקורונה הורידה מסך ואמרה בית הספר נגמר ועכשיו כולם קונים אונליין או לא קונים. אז חברות רבות עברו משלב התאוריה לשלב המכירות בפועל"

נורית קדוש 15:2702.09.20

לבד מהריחוק החברתי, הקורונה הביאה להתכנסות גאוגרפית של עסקים. "אמזון לא עשו שילוח בין יבשתי בקורונה כי אני לא רוצה להגיד שקרסו אבל היו תחת עומס גדול מאוד וראינו את זה גם בישראל".

 

 

כך מתארת אודליה אורבך, מנכ"לית-שותפה באיקומיוניטי (e-community), המתמחה בהקמה ובליווי חנויות שרוצות לסחור בזירת אמזון בכל העולם בוועידת קמעונאים קטנים של כלכליסט ובנק לאומי. "ההשפעה הראשונית היתה שכל מי שמכר מזון בעיקר, הכפיל, שילש וריבע את המכירות. מה שקרה באמזון זה שלאט לאט סגרו את הפעילות בתוך אותה יבשת. בתקופת הקורונה, היה בלתי אפשרי להזמין לישראל מאמזון בארה"ב כי החברה התרכזה בפעילות בתוך יבשות".

אודליה אורבך, מייסדת משותפת ומנכ"לית e-community אודליה אורבך, מייסדת משותפת ומנכ"לית e-community צילום: טלי לקסר

 

לדברי אורבך, הקורונה היוותה איום על רצפת המכירה, אבל האונליין, גם אם לא כיסה את מה שהרצפה הפסידה, יצר פעילות. אם בעבר רוב החברות הבינו שצריך פעילות אונליין ולשם הצרכנים הולכים והשוק משתנה, הקורונה הורידה מסך ואמרה בית הספר נגמר וההשתלמות נגמרה ועכשיו כולם קונים אונליין או לא קונים' אז חברות רבות עברו משלב התאוריה לשלב המכירות בפועל. בעיקר רואים את זה בחברות בינוניות קטנות שלא היו בטוחות בעבר".

 

אורבך הוסיפה כי "נכון שהיתה הורדת מסך בבת אחת, אבל חברות יכלו להשקיע את כל המשאבים בניהול פעילות אונליין, כיוון שלא היו שקועים בניהול רצפת המכירה שלא פעלה. זו היתה קרן אור, שעיקר הפוקוס שלהם היה שם".

 

לטענת אורבך, מדובר על מפץ גדול עם השפעה עתידית. "רצפות מכירה של חברות מתאוששות וחנויות חוזרות לחיות כי אין מעבר ביום אחד, אבל אם בעבר ניסו לחנך את הלקוחות ולהסביר שעוברים לאונליין, כאן ההסבר התייתר והרבה קהלים שלא ניסו לא העזו לא רצו ולא נחשפו ועכשיו התנסו ואחוז גדול מהם נשאר אונליין כי הבינו שזה מאד נוח".

 

במסגרת ההתפתחות של התחום, השתנתה הפעילות בפן של קיצור זמני ההמתנה למשלוח וסטנדרט השירות: "כל שפת האונליין השתנתה בשנים האחרונות. רק לפני שנתיים, אמזון הגדיר שילוח תוך 3 ימים ואנחנו כאן, בשוק המקומי היינו בהלם ולא הבנו איך אפשר ואז אמזון הוריד ל-48 שעות והנה היות הרבה שילוחים מתכווננים ל-48-72 שעות והסטנדרט עלה וכולם מתיישרים לשם.

 

"גם עניין השירות – באמזון אם הלקוח לא מרוצה, הוא יכול להחזיר את המוצר. זה גם דבר שקיבלנו בהתחלה בהלם מוחלט, אבל הרבה חברות שעובדות אונליין בישראל מאפשרות את זה היום". אורבך טוענת שכעת, הדגש צריך להיות על הבידול: "רמת השירות מאוד עלתה, המשלוח הפך פקטור משמעותי והאתגר הוא הבידול כי השוק נהיה אוקיינוס אדום שכולם נמצאים בו". 

x