שיחת ועידה
מנכ"ל טרנזילה: "עסקים שבאו מוכנים לסחר האלקטרוני - קיבלו חמצן בימים הקשים"
כך לדברי גדי בלנדר, מנכ"ל טרנזילה, ספקית פתרונות בתחום תשלומי אונליין בוועידת קמעונאים קטנים של כלכליסט ובנק לאומי"; לדבריו, ישנו "גידול של עשרות אחוזים בבעיות תזרימיות באשראי ללקוחות" ומאידך "עסקים שהיו מאוד מבוססי אונליין יותר מהכפילו את עצמם"
כספק פתרונות בתחום תשלומי אונליין, לגדי בלנדר מנכ"ל טרנזילה יש ראיה רחבה על השינויים והמגמות שהביא עימו משבר הקורונה על תחומים שונים. אחד השינויים המשמעותיים, נוגע להשפעת המשבר הכלכלי על מוסר תשלומים של צרכנים: "סיבת הסירוב הפופולרית ביותר לכשלון עסקה היא שללקוח הקצה יש בעיית אובליגו. זו תמיד היתה הסיבה העיקרית לכשלון עסקאות. יש גידול של עשרות אחוזים בסיבה הזאת וזה ברומטר למצב שהרבה מחזיקי כרטיס נקלעו לבעיות תזרימיות למגבלות תזרים או אשראי".
- "חברות יכלו להתפנות להשקיע את כל המשאבים בניהול פעילות אונליין"
- דודו וקנין: "50% מההפרשה של לאומי על הפסדי אשראי - על עסקים קטנים"
- "הלקוח מחפש עכשיו מרחב בטוח וקניה מהירה - צריך לאפשר זאת"
בלנדר הוסיף כי תקופת הסגר הגדילה את היקף המכירות: "אנחנו רואים עלייה של עשרות אחוזים בפעילות האונליין, כשבשיא הסגר זה הגיע לעלייה של 50% בקצב גיוס לקוחות חדשים ומנגד, אנחנו רואים חבר'ה שרשמו ירידה של 90% ויותר בפעילות שלהם, כך שזה בא מכל הכיוונים.
"עסקים שהיו מאוד מבוססי אונליין חוו גידולים משמעותיים ויותר מהכפילו את עצמם. באופן כללי, אנחנו רואים עלייה של 20% בהיקף הכספי במסחר אונליין ביחס לשנה שעברה, כשזה מגלם בתוכו וקטורים מאד שונים כמו לקוחות שמאד גדלו, לקוחות שהתרסקו ולקוחות חדשים".
על אף שהמסחר האלקטרוני נמצא בעלייה מתמשכת בשנים האחרונות, הקורונה יצרה שינוי חד יותר: "בשלב הראשון היה בום מאד משמעותי עם גידולים בכל התחומים. מאז, הגידולים התמתנו אבל בהחלט רואים פעילות גדולה יותר מבעבר. הצרכנים התרגלו להזמין מהבית ולקבל את הדברים בצורה בטוחה יותר ולכן ממשיכים לראות גידולים ואפשר להגיד שנרשמה קפיצת מדרגה במכירות האונליין".
על קצב ההסתגלות של העסקים לשינוי שכפה המשבר, אומר בלנדר כי "ישנה שונות בין עסקים שבאו מוכנים וערוכים לעולם של מסחר אלקטרוני עם נכסים דיגיטליים וטסו, בימי הסגר וגם היום. אחרים, פעלו מאד מהר ועלו עם פתרונות חלקיים כמו מיני חנות וירטואלית או דפי סליקה והעסקים האלה יכולים לקבל הזמנות מכל המקומות שכולנו כבר פעילים בהם ברשתות חברתיות, דרך שליחת קישור לתשלום ואז נכנסים אפילו לאתרים בסיסים. כך, גורמים שהגיבו מהר אפילו עם מינימום נוכחות, לפחות קיבלו חמצן בימים הקשים לעסקים שלהם".
לדברי בלנדר, פתרונות התשלום מאפשרים להכנס לתחום האונליין באופן מיידי: "מי שלא היה ערוך למכירות אונליין, קיבל את הסטירה שלו והבין שאי אפשר להתכחש עוד למגמת האונליין. הקלישאה שאומרת "אם אתה לא שם אתה לא קיים", קיבלה משמעות מלאה.
הפתרונות הטכנולוגיים שלנו ושל אחרים מאפשרים ערוכים ברמה של להתחיל למכור אונליין מהיום למחר, גם לעסקים שכרגע לא מקבלים בכלל כרטיסי אשראי. זה לא אתרים מפונפנים, אבל תמונה טובה, קישור, מחיר, יכולת לתת קופונים ויצרנו בחודשים האחרונים כמה אלפים של דפים לבתי עסק וקיבלנו פידבקים שהעסק עובד ונותן להם חמצן. יש פתרונות מעכשיו לעכשיו שלא עולים אלפי שקלים. אני קורא לזה החנות הראשונה שלי, משם אפשר אם העסק תופס תאוצה להגביר השקעות".