הולנד: ג'יפ וסוזוקי לא יוכלו למכור מכוניות באירופה אם לא יתקנו את פליטת המזהמים
לפי פרסומי הרשויות במדינה, סוזוקי גראנד ויטארה המצוידת במנוע דיזל וג'יפ גראנד צ'רוקי פולטים יותר מזהמים מהצהרות היצרנים הרשמיות; איסור על מכירות בהולנד אינו נחשב בעייתי במיוחד עבור יצרניות הרכב הגדולות - אך עשוי להוביל לאיסור מכוניות כלל אירופי, שיהווה מכה אנושה
יצרניות הרכב נמצאים בימים אלה תחת מתקפה רגולטורית מתואמת היטב מצד הרשויות באירופה.
- מיצובישי בצרה? חקירה בגרמניה נגד היצרנית בחשד לזיוף נתוני מזהמים
- איך יצרני הרכב אולצו להיגמל מהדלק המזהם
- המנכ"ל התנצל אבל זה לא עזר, פולקסווגן מחקה 14 מיליארד יורו משוויה
רק השבוע הודיעו השלטונות בגרמניה כי מכוניות מיצובישי המצוידות במנועי דיזל בדגמים מסוימים פולטות מזהמים יתר על המותר - וכי בעלי מכוניות אלה נדרשים לפנות למשטרה - וכעת מגיע תורן של ג'יפ ושל סוזוקי.
לפי פרסומים בהולנד, סוזוקי גראנד ויטארה המצוידת במנוע דיזל (דגם שאינו משווק בישראל) וג'יפ גראנד צ'רוקי (הרשויות בהולנד אינן מפרטות את הדגמים הספציפיים, אך רוב דגמי גראנד צ'רוקי משווקים גם בישראל) פולטים יותר מזהמים מהצהרות היצרנים הרשמיות.
איסור על מכירות בהולנד, מדינה שעריה הגדולות נקיות יחסית ממכוניות, אינו נחשב בעייתי במיוחד עבור יצרני הרכב הגדולים - אך איסור מכירות בהולנד עשוי להוביל לאיסור מכוניות כלל אירופי, מכה אנושה עבור כל יצרן רכב.
יצרניות הרכב עצמן בחרו שלא להגיב לפרסומים באירופה, אך לפי פרסומים בהולנד, ג'יפ פיתחה תיקון לבעיית פליטת המזהמים ואילו סוזוקי טרם עשתה זאת.
לפי הצהרת הרשויות בהולנד שנמסרה לתקשורת, במידה וסוזוקי לא תוכל להציע פתרון המניח את הדעת, ישלל ממנה התקן האירופי בו מחזיקה כיום היצרנית (כלומר מכלול התקנות הנדרשות כדי לשווק מכוניות באירופה, יצרן שאינו עומד בתקנות אלה אינו יכול לשווק מכוניות כלל באף מדינה אירופית).
שלילת התקן של סוזוקי תייצר מצב בו היצרנית אינה מסוגלת למכור ויטארה דיזל באירופה כלל.