מיצובישי בצרה? חקירה בגרמניה נגד היצרנית בחשד לזיוף נתוני מזהמים
החברה חשודה בכך שהכניסה "מתקני הונאה" שנועדו להתל בבוחני זיהום אוויר במכוניותיה שיוצרו החל מ-2014; שלטונות גרמניה הודיעו כי בעלי מכוניות המצוידות במנועי דיזל בנפח 1.6 ו-2.2 ליטרים נדרשים לפנות למשטרה לבדיקה
האם גם מיצובישי תיכנס לרשימה המפוקפקת של יצרניות רכב שהתקינו "מתקני הונאה" במכוניותיהם?
- מיצובישי: מכרנו למעלה מ-600 אלף רכבים עם נתוני צריכת דלק מזויפים
- בגלל הטייפונים: סובארו ומיצובישי חותכות את תחזיות הרווח
- איך יצרני הרכב אולצו להיגמל מהדלק המזהם
הלילה פרסמו שלטונות גרמניה הודעה חריגה בחומרתה, לפיה בעלי מכוניות מיצובישי שיוצרו משנת 2014 ואילך המצוידות במנועי דיזל בנפח 1.6 ו-2.2 ליטרים נדרשים לפנות למשטרת גרמניה, זאת מחשש שמא במכוניותיהם הותקנו "מתקני הונאה".
רובן המכריע של מכוניות מיצובישי ששווקו בישראל מצוידות במנועי בנזין, אך קומץ צויד גם במנוע הדיזל הבכיר בנפח 2.2 ליטרים. עם זאת, לעת עתה התופעה מוגבלת לגרמניה.
כזכור, לפני כחמש שנים התגלה לראשונה כי קבוצת פולקסווגן שתלה במיליוני מכוניות מתקן מיוחד שנועד להתל בבוחני זיהום אוויר. המתקן גרם לרכב להוריד באופן ניכר את פליטת הזיהום בעת מבחני זיהום - ולשוב לזהם עם תום הבדיקה.
הודעת הרשויות הגרמניות פורסמה לאחר פשיטות שבוצעו השבוע על משרדי עשר יצרניות רכב וחלפים בפרנקפורט והאנובר. מיצובישי גרמניה אישרה כי מתקיימת חקירה בנושא.
עבור מיצובישי לא מדובר בתקרית ראשונה. בשנת 2016 הודתה מיצובישי כי זייפה את נתוני צריכת הדלק של מאות אלפי מכוניות מתוצרתה. בעקבות אותה פרשה נרכשה מיצובישי על ידי רנו-ניסאן והפכה בפועל לחלק מרנו-ניסאן- מיצובישי.