שלוש חטיבות בתעשייה האווירית ימוזגו לחטיבת תעופה ענקית עם 5,000 עובדים
שינוי ארגוני רחב היקף בתעשייה האווירית שיצא לדרך יוביל למיזוג של שלוש חטיבות לחטיבת ענק עם היקף פעילות של 6 מיליארד שקל. בתום מו"מ עם הוועד הושגו הסכמות ונחתם הסכם בנושא
מיזוג ענק של שלוש חטיבות בתעשייה האווירית לחטיבת ענק יוצא לדרך. במסגרת המהלך, שלוש החטיבות יאוחדו לחטיבת תעופה עצומה עם 5,000 עובדים והיקף פעילות כספי המסתכם בכ-6 מיליארד שקל.
- למרות ההפסדים: דירקטוריון תע"א אישר פיתוח מטוס מנהלים משודרג
- מל"טים של תעשייה אווירית יגידו לחקלאים בברזיל מתי להשקות
- גרמניה האריכה את החוזה לחכירת כלי טייס לא מאוייש של התעשייה האווירית
במקביל נחתם הסכם עם ארגון העובדים של החברה. פרטי ההסכם עדיין לא נחשפו, והוא הועבר לאישור רשות החברות.
בראש חטיבת התעופה החדשה יעמוד יוסי מלמד והיא תעסוק בפיתוח וייצור מטוס המנהלים של גאלפסטרים. בשבוע שעבר אישר הדירקטוריון להנהלה להוציא לפועל תוכנית עסקית חדשה לייצור גירסה משדורגת של ה-G-280 שהחברה מייצרת. בנוסף החטיבה תעסוק בפיתוח וייצור מכלולים תעופתיים, הסבות והשבחות כלי טיס ותחזוקת כלי טיס.
בשנים האחרונות פעילות הסבת המטוסים ובניית מטוס המנהלים הסבה לתעשייה האווירית הפסדים של עשרות מיליוני דולרים, ובחברה מקווים כי המיזוג יביא להתייעלות תפעולית משמעותית. המיזוג יכלול גם יציאה מתחומי פעילות קיימים שאינם רווחיים שמופו בתכנית האסטרטגית 2030 של התעשייה האווירית ואושרה בדירקטוריון החברה בשבוע שעבר.
לדברי מנכ"ל התעשייה האווירית נמרוד שפר, "הקמת חטיבת התעופה היא מהלך ארגוני רחב, שנוגע בשליש מעובדי החברה. 5,000 עובדים ומנהלים תרמו לביצוע המהלך בצורה מעוררת הערכה".
יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר הוסיף כי הוא "בטוח שחטיבת התעופה תהיה חטיבה מובילה בתעשייה האווירית. יש לנו את ההון האנושי והטכנולוגיות מהטובים בעולם, וזה מה שיאפשר לנו לממש את מלוא הפוטנציאל הכלכלי של החטיבה והחברה ולהביא לרווחים וצמיחה".