פרסום ראשון
גרמניה האריכה את החוזה לחכירת כלי טייס לא מאוייש של התעשייה האווירית
משרד הביטחון הגרמני החליט להאריך את החוזה להפעלת הרון 1, המכונה בחיל האוויר שובל, לפחות עד 2020
- "הפרטת תע"א לא תתבצע בלי הסכמת העובדים"
- תע"א תפצה את חלל תקשורת ב-10 מיליון דולר על האיחור במסירת עמוס 6
- חוזה ענק לתע"א בהודו: תספק טילי ברק 8 ב-777 מיליון דולר
הרון 1 משמש את חיל האוויר הגרמני מאז שנת 2010 לטיסות באפגניסטן, ב-2016 החלו הגרמנים להפעילו גם במאלי, מאז הוא צבר במדינות אלה 46 אלף שעות טיסה מבצעיות. זאת כאשר הוא יכול לשהות באוויר יותר מ-24 שעות רצופות. לא ניתן לציין את כמות כלי הטייס שסיפקה תע"א לגרמנים, אך בעקבות החוזה המחודש הגרמנים ירחיבו את היקף הפעילות שלהם. על פי החוזה אירבס והתעשייה האווירית אחראים לתחזוקה ותיקון כלי הטייס ומחוייבות לשמור עליהם זמינים ושמישים בכל עת בשתי המדינות שבהן הם טסים.
ביוני השנה נחתם חוזה ענק בין אריבס, תע"א וממשלת גרמניה לאספקת כלי טיס מסוג הרון TP (כלי טיס המבוסס על הרון 1, גדול ממנו פי 4 ומכונה בחיל האוויר איתן). עסקה זו תניב לתעשייה האווירית ב-9 השנים הקרובות 600 מליון דולר, ועלתה לגרמנים מיליארד יורו שישולמו לקבלן הראשי-אירבס.