$
בארץ

למרות ההפסדים: דירקטוריון תע"א אישר פיתוח מטוס מנהלים משודרג

הדירקטוריון אישר להנהלת החברה להכין תוכנית עסקית לשדרוג מטוס המנהלים G-280, זאת למרות שפיתוח המטוס גרם לתע"א להפסדים תפעוליים שנעמדים בעשרות מיליוני דולרים

אמיתי גזית 11:0127.12.18
דירקטוריון התעשייה האווירית אישר להנהלת החברה להכין תוכנית עסקית לשדרוג מטוס המנהלים G-280 ולקדם חתימה על הסכם שיתוף פעולה חדש עם חברת גודלפסטרים.

 

ב-2001-2004 חתמה התעשייה האווירית על הסכמים עם גולפסטרים לפיהן תפחת ותבנה עבור גולפסטרים את מטוס המנהלים G-280, הסכמים אלה מסתיימים כעת והדירקטוריון התבקש להחליט האם לחדש את ההתקשרות עם גולפסטרים.

 

G 280 של גולפסטרים G 280 של גולפסטרים

 

הבעיה היא כי פיתוח המטוס גרם לתע"א להפסדים תפעוליים שנעמדים בעשרות מיליוני דולרים בעקבות השקעתה בפיתוח המטוס. המטוס נחשב לאחד המתקדמים מסוגו, אך תג המחיר הגבוה שלו הקשה על המכירות. ענף מטוסי המנהלים נחשב מסוכן בעיקר משום שזהו מוצר יוקרה שבעיתות צרה חברות ובעלי הון לא ממהרים לרכוש. עלויות פיתוח המטוס מכבידות על התעשייה האווירית עד היום, וחטיבת כלי טייס אזרחיים רשמה בשנים האחרונות הפסדים: ב-2015 הפסידה 43 מיליון דולר, ב-2016 הפסידה 20 מיליון דולר, ו-27 מיליון.ב-2017.

 

מנגד החטיבה עוברת השנה תהליך התייעלות כאשר תתמזג עם חטיבות נוספות לחטיבה גדולה אחת בשם חטיבת תעופה. ב-2018 מכרה החטיבה יותר מ-27 מטוסים ומכאן האופטימיות. בנוסף הפעם הפרויקט יהיה לשדרוג המטוס הקיים ולא לפיתוח מטוס חדש מאפס ולכן עלויות מחקר ופיתוח יהיו נמוכות בהרבה.

 

בחברה מייחסים חשיבות רבה להמשך פעילות ייצור המטוס, שמציבה אותה בחזית הטכנולוגיה בתחום התעופה. כמו כן, בחטיבה שעוסקת בייצור המטוס מועסקים כ-1,500 עובדים, וסגירת הפרוייקט עלולה להביא לפיטורים של רבים מהם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x