ועידת התיירות
"מה שנשאר לחברות הלואו קוסט מכל טיסה זה 10-7 דולר לנוסע"
גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר אמר את הדברים בוועידת התיירות של "כלכליסט". "חברות התעופה נדרשות להרבה מאוד עבודה של יעילות תפעולית כדי להתמודד עם המצב החדש"
"ביולי 2013 כ-600 אלף איש יצאו מנתב"ג לחו"ל, כאשר עשר חברות התעופה המובילות נהנו מהנסיעות הללו, בהן אל על, ארקיע, טורקיש יונייטד, ועוד חברות מסורתיות. לפני חודש כבר מעל מיליון איש יצאו בחודש יוני לחו"ל. ותמהיל חברות התעופה השתנה כמעט לחלוטין. אל על נשארה בראש וגדלה, אך אחוז הגידול שלה לא תאם את הגידול בשוק, מיד אחריה מופיעה חברת הלואו קוסט טורקיש - ולא בגלל שהרבה טסים לטורקיה, אלא כי היא מייצרת פתרון זול ואחריהן - איזי ג'ט". כך תיאר גיל סתיו סמנכ"ל שיווק ומכירות, ישראייר, בהרצאה בוועידת התיירות של "כלכליסט" בה ניסה להסביר מה טיסות הלואו קוסט עשו לחברות תעופה.
- חולדאי: "סגירת שדה דב נעשית בניגוד לכל חוות הדעת. השיקול היחיד - לחץ נדל"ני"
- "התיירים הסינים שוטפים את העולם ויש להם כוח כלכלי עצום"
- דוד פתאל: "מאז הוצאת הסודנים והאריתראים בתי מלון מאד מתקשים - וזה מייקר מחירים"
ומה הצרכנים מוכנים להקריב בתמורה לטיסת לואו קוסט זולה? "הם מוכנים לוותר על מזוודה ולדחוף יותר דברים לטרולי. הם מוכנים לא לאכול. לא חייבים, נביא אוכל מהבית. בידור במטוס? מי צריך? יש אייפדים ואייפונים. לבחור מושב במקום? לא חובה. ננחת בשדה תעופה טיפה מרוחק? גם לא נורא. ויש שמועות על כך שבקרוב נטוס בעמידה", אמר סתיו בציניות. "בתמורה מקבלים הצרכנים עשרות יעדים חדשים שנכנסים לענף התיירות ואף אחד לא שמע עליהם לפני עשור. מונטנגרו, בלגרד ועוד יעדים. היום הישראלי נוסע שלוש פעמים בשנה לחופשה".
לדבריו, "חברות התעופה נדרשות להרבה מאוד עבודה של יעילות תפעולית כדי להתמודד עם המצב החדש. הן נדרשות לצמצם עלויות, להיות בעלות כח קנייה חזק, המרכיב המשמעותי של החברות זה דלק וככל שהחברה יותר גדולה יש לה כח מיקוח יותר גדול".
סתיו אמר כי, "מה שנשאר בסוף לחברת לואו קוסט מכל טיסה זה בין 7 ל-10 דולר לנוסע".
חברות הלואו קוסט מבינות שהן צריכות להתחבר למרכיב נוסף כדי להרוויח יותר והן חוברות למלונות. "היום הלקוח מחפש בהרבה אתרים ומלונות וחברות התעופה יתחברו לבתי מלון. זה לא העתיד אלא זה כבר כאן. חברות לואו קוסט מציגות גם בתי מלון. זה לא משנה אם הלקוח ירכוש בית מלון מחברה סיטונאית או ירכוש טיסה בנפרד ומלון בנפרד, הוא תמיד יחפש פתרונות במקום אחד ונראה שלשם חברות התעופה הולכות לשם", אמר סתיו.