ועידת התיירות
חולדאי: "סגירת שדה דב נעשית בניגוד לכל חוות הדעת. השיקול היחיד - לחץ נדל"ני"
כך אמר ראש עיריית תל אביב-יפו, היום בוועידת תיירות 2018 של "כלכליסט". חולדאי: "המדינה מוותרת על משאב קיים שאין לו תחליף, שדה שעוברים דרכו מיליון איש בשנה. מדינת ישראל יקרה מדי לתיירים. הנושא חייב להיות על סדר יומה של הממשלה שלנו"
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, תקף היום (ד') בוועידת התיירות 2018 של "כלכליסט" את ההחלטה לסגור את שדה דב ואמר כי "סגירת שדה דב נעשית בניגוד לכל חוות דעת מקצועית. השיקול היחידי הוא רק לחץ נדל"ני. מדינת ישראל מוותרת על תשתית לאומית ומוותרת על מיליון נוסעים לשנה,שדה התעופה משמש כצינור חמצן לאילת".
- מנכ״ל משרד התיירות: "בעבר היה מיתוג צלבני בקמפיינים והיום - נופש וים"
- "התיירים הסינים שוטפים את העולם ויש להם כוח כלכלי עצום"
- מנכ"לית טרווליסט: "הרבה פעמים החופשות ממוקדות לחיפוש של חוויה"
חולדאי ניצל את הבמה והתייחס גם לנושא התיירות באופן כללי: "מדינת ישראל יקרה מדי לתיירים - מחירי הלינה והמזון. הורדת המחירים חשובה גם לתיירות פנים - אנשים מגלים שזול יותר לנפוש באירופה מאשר בת"א או בירושלים. הדבר הזה צריך להיות על סדר יומה של הממשלה".
ראש עיריית תל אביב חזר לפינוי שדה התעופה מתל אביב: "כל מי שעוסק בתיירות, מבין שנתב"ג עמוס כל כך אינו יכול להיות תחליף. זה יפגע גם בתעופה הנכנסת בישראל. דווקא בתקופה זו של שיא כל הזמנים של תיירות נכנסת לישראל, יש צורך במסלולי המראה נוספים, וזה משאב נדיר שאין לו תחליף".
חולדאי הוסיף כי, "דווקא היום שאפשר לנצל את שדה התעופה לטיסות ליעדים קצרים באגן הים התיכון ממשלת ישראל פועלת לסגירת שדה התעופה".
לדברי ראש עיריית תל אביב הוא עמדתו תומכת באינטרס המדינה: "אני הייתי צריך להיות בעד. בלי הפרעות של שדה, עם שטח בנוי. אבל אני לא מסתכל רק בראייה צרה, אני מסתכל על כמה חשוב שדה התעופה למדינה כולה. זה נושא חשוב יותר מכל הנושאים האחרים, אסור לסגור לפני שסוגרים שדה תעופה בים או תחליף במרכז הארץ. דאגנו להכין תוכנית חלופית והצגנו לממשלה, גם לפצות את בעלי הקרקע, וגם את התעופה האזרחית, לכן אני קורא לכל מי שאכפת לו מהמדינה והתפתחות התיירות בה להפעיל את כוחו ולשמור על שדה דב פעיל, ניתן עוד לעצור את האיוולת".
לדבריו, "העלייה הדרמטית במספר הטיסות הישירות מעלה את מספר התיירים בישראל.ההתקדמות החשובה נמצאת בסכנה חמורה ומיידית, אם נמשיך במצעד העיוולת של סגירתו של שדה דב".
חולדאי התייחס לבעיה נוספת בכל הנוגע לתיירות בארץ בכלל ובתל אביב בפרט " הבעיה היום של תיירות בישראל היא יוקר החופשה, צריך לומר את הדברים-מדינת ישראל יקרה מידי לתיירים, אנחנו יקרים בהרבה מיעדים שאנחנו נוסעים אליהם.יש פער שערורייתי, המחירים חשובים גם לתיירות פנים, כבר היום יש יעדים באירופה שיותר זול לנסוע אליהם מלנפוש בתל אביב או ים המלח. אנחנו חייבים מאמץ לאומי כדי להוריד את יוקר החופשה".
בנוגע להיותה של תל אביב מוקד תיירות עולמי אמר חולדאי כי, "הסיפור של תל אביב, אינו סיפור של שיווק ויחסי ציבור, אלא עבודה סיזיפית, מקצועית לאורך זמן על המוצר עצמו.לא מזמן הגדירה אותנו רשת CNN כאחת מחמשת היעדים החמים של הקיץ".
חולדאי הוסיף כי האהדה מחממת את הלב, אך זה לא תמיד היה המצב. נכנסתי לתפקיד לפני 20 שנה, התיירות הייתה בעיקרה תיירות עסקית. ההחלטה הייתה שהעיר תהיה יעד לתיירות נופש, מקום אטרקטיבי למשפחות ולצעירים. בעיני הקסם של העיר הוא במפגש בין שני עולמות תוכן שונים-עיר וחוף ים. יש בה גיוון יוצא דופן. יפו העתיקה ותל אביב הצעירה, עיר שמובילה עולמית בחיי הקולינריה, חיי הלילה. לצד הכל יש לה את חוף הים. יש מעט ערים בעולם שיודעות להציע זאת בהן ברצלונה, קייפטאון, סידני וריו דה זנ'רו. השילוב בין עיר לחוף הוא ייחודי, ואנחנו מטפלים בשני הנכסים במקביל".
בנוגע לחוף הים אמר כי "זהו אחד הפרויקטים המרכזיים,יצרנו רצף מהרצליה ועד בת ים. הטיילת זכתה לבחירת הקהל של מגזין אדריכלות בינלאומי, מי שמגיע לחוף מקבל חוף נקי, ים צלול, שירותים, ספרים ומזינים שמחלוקים בחינם על הטיילת. נכס התיירות המרכזי מוצע בחינם ברמה הגבוהה ביותר".
בנוגע לעיר עצמה אמר חולדאי, "לצד הים, מוקד תיירות שמסתכל על העיר, קיבלנו את הנכס השני, והוא תל אביב שלנו. פעלנו לשימור ופיתוח נכסי התיירות, כולם שופצו. נמל, יפו העתיקה, שוק הפשפשים, מוזיאון תל אביב, כיכר השעון, גני יהושע, מרכז הירידים, היכלי הספורט, ועוד פרויקטים, לצד זה אזורי הבילוי והמסחר. עשינו עבודה קשה וארוכה, העיר הפכה לאטרקטיבית יותר למבקרים, ישראלים וזרים".
חולדאי התייחס למוניטין שקיבלה תל אביב כעיר ליברלית וחופשית ואמר "כשיש לך ערכים, כשאתה חושב שכל בני האדם שווים, גם כשמבקרים אותך על כך, יש לזה השפעה. העיר לקחה על עצמה לטפח את הקהילה הגאה. כך למשל ישנו את מצעד הגאווה, את מרכז לקהילה הגאה. התפתחה לא כמטרה, תעשיית תיירות של הקהילה הגאה, לצורכי נופש. זו קהילה שמוציאה הרבה מאד כסף יחסית לקהילות אחרות".